Раздел
Събиране и изваждане на числата до 20 с преминаване
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
- Учениците създават и представят „Космически дневник“.
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- лепила и ножици
- “Космически дневник” на всяка група с попълнените работни листове със задачи от всяка станция
- самооценъчните карти – за всяка група
Учениците подреждат, допълват и украсяват своите космически дневници.
Инструкции
- "Звездни отбори, завършете своя “Космически дневник” – уверете се, че сте залепили мисиите, добавете заглавие, името на екипа, украса, рисунки. Направете го красив - ще го представим пред всички!
- Изберете кой ще разкаже след малко за дневника – или го направете всички заедно."
Обобщение
"Вашите дневници не са просто тетрадки – те са истински космически книги с мисии, решения и рисунки! Днес показахте колко сте креативни и как можете да работите заедно като истински екип. Готови ли сте да ги споделите с останалите и да се гордеете с постигнатото? Голямото представяне започва!"
Важно!
- Следете за равнопоставено участие на всички в екипите.
- Следете за времето и насърчавайте учениците да завършат навреме, за да могат да се представят след това.
Екипите представят своя „Космически дневник“ пред останалите. Всеки екип споделя кои мисии са били най-вълнуващи.
Инструкции
- "Сега е време за най-важната част – да споделите вашия “Космически дневник” с останалите екипи! Разкажете как се справихте, коя мисия ви беше любима и защо."
Обобщение
"Вие завършихте мисията си като истински космически екипажи! Днес не само решавахте задачи, но създадохте нещо красиво и важно. Гордейте се с труда си – вие сте звездният екип на нашата мисия!"
Важно!
- Осигурете възможност на всеки екип да се представи, като следите за времето.
- Дайте позитивна и окуражаваща обратна връзка на всеки екип.
- Може да се направи малка „изложба“ на дневниците на табло/дъска.
Екипите попълват групова самооценъчна карта, за да изразят как се чувстват, как са работили в екип и какво са научили.
Инструкции
- "Сега ще направим последна стъпка от нашето звездно пътуване – ще се замислим как работихме и как се чувстваме.
- Всяка група ще получи самооценъчна карта. Отбележете как се представихте, как се чувствате след мисията, как работихте като екип и какво научихте. Накрая напишете едно нещо, с което се гордеете от работата ви днес."
Обобщение
"Всеки екипаж има нужда да знае как се е справил, за да расте и да лети още по-далеч следващия път. Днес вие преминахте през трудности и открития – сега вече знаете не само повече по математика, но и какво значи да си част от истински екип! Благодарим ви, смели изследователи! "
Важно!
- Насърчете откровени, но позитивни отговори – не търсим “перфектност”, а осъзнаване.
- Ако учениците все още се затрудняват с четенето, вие има прочитайте всеки въпрос и оставяйте малко време за отбелязване.
- При желание, направете кратък кръг за споделяне (по едно изречение от всяка група).
- Използвайте формулярите за изграждане на култура на рефлексия.
- Самооценъчните карти може да се залепят последни в дневника или да се изложат до него.
