Раздел
Събиране и изваждане на числата до 20 с преминаване
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- извършват действията събиране и изваждане с числата до 20 с преминаване;
- познават мерната единица за време час и нейното означение (ч);
- определят времето по часовник в „кръгли“ часове.
Необходими материали:
- учебен часовник или табло с часовник и кръглите часове
- работен лист “Време и космически мисии”
Учениците използват часовник и си представят, че организират старта на ракета. Определят време по часовник.
Инструкции
- "Здравейте, космически екип! Днес влизате в нова роля – ще бъдете космически инженери. А знаете ли какво прави един космически инженер? Той планира всичко, свързано с една мисия - кога ще излети ракетата, колко време ще лети, кога ще кацне. За да успее, трябва да може да работи с часовник и да смята точно времето.
- Нашата нова мисия е да планираме различни космически дейности. Ще ни трябва умението да определяме часа и да разпознаваме кръгли часов.
- Кой ще ми каже какво е „кръгъл час“?
- Това е час, който завършва на „:00“. Примери: 7:00, 12:00, 15:00.
- Да разгледаме един часовник, за да видим какви часове са изобразени на него.
- Ако сега е 9:00 и изминат 3 часа – колко ще е часът? 9:00 + 3 часа = 12:00 ч
- Ако стартът е в 14:00, а сега е 10:00 – колко часа остават? 14:00 – 10:00 = 4 часа"
Обобщение
"Научихме, че всеки космически инженер трябва да знае как се работи с часовник и как да познава часа. Това ще ни помогне да подготвим перфектните мисии!"
Важно!
- Използвайте учебен часовник или табло с часовник, за да визуализирате часовете.
- Дайте възможност на децата да изследват часовника и часовете и да споделят какво знаят.
- Направете заедно няколко примера с изчисляване на изминало време.
Учениците отчитат кръгли часове и изминало време, свързани с различни етапи от космическо пътуване.
Инструкции
- "Скъпи малки астронавти, днес ще работите по двойки с един работен лист. В листа има задачи с часовници, свързани с космическата мисия. Трябва да изчислите и запишете изминалото време. Обсъждайте решенията помежду си и помагайте си.
- Задачите ще са общо 10.
- При нужда питайте учителя. Накрая ще направим заедно проверка."
Обобщение
"Работихме заедно по задачи, свързани с космически мисии, където трябваше да откриваме колко е часът и какво е изминалото време. Така научихме как да използваме часовници в различни ситуации. Работата в екип ни помогна да разберем по-добре задачите и да се справим по-лесно. Поздравления на всички за усърдието и сътрудничеството!"
Важно!
- Подкрепяйте учениците при трудност, обяснявайте как да разпознават стрелките на часовника.
- Насърчавайте учениците да използват часовник като визуализация.
- Насърчавайте съвместна работа.
Групите споделят как са решили задачите и как са използвали часовника1 за да посочат часа и изминалото време. Обсъждат защо е важно да познаваме часовника.
Инструкции
- "Разкажете как открихте какво е изминалото време във задачите.Нека всяка група каже решението на една задача.
- Защо е важно да познаваме времето точно?"
Обобщение
"Видяхме колко е важно да познаваме часа и изчисляваме изминалото време, особено когато планираме важни мисии като космически пътувания."
Важно!
- При необходимост визуализирайте отговорите с помощта на часовник.
- Поощрявайте активно участие и споделяне на различни подходи.
- Подчертавайте практическата важност на умението да разпознаваме часовника и да пресмятаме изминало време.
