Работна група “Кодекс за здравословен начин на живот”

Раздел

Човекът и здравословният начин на живот

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • обобщават знанията си за основните органи, костите, мускулите и зъбите;
  • анализират значението на здравословните навици;
  • формулират ясни и приложими правила за опазване на здравето;
  • създават общ продукт („Кодекс“), който има практическа стойност за тяхното ежедневие.

Необходими материали:

  • макетите, изработени в предходните часове
  • голям картон или флипчарт хартия
  • бели/цветни листове А4
  • флумастери, маркери, моливи
  • лепило или тиксо
  • ножици
Защо е важно да познаваме човешкото тяло?
10 минути
Въведение

Учениците си припомнят макетите и знанията за органите и системите, осъзнават връзката им със здравето и ежедневните навици.

Инструкции

- На финала на този проект, ни остава може би най-важната и отговорна задача. Вие вече се запознахте с устройството на различни органи и системи, дори макетите, които изработихте са тук. Но всъщност, защо ни е важно да знаем как работи човешкото тяло? Ами много просто, защото само така можем осъзнато и пълноценно да се грижим за неговото здраве. Сега ще си припомним кои органи и системи изучавахме и защо те са важни за нас.

Обобщение

Проведохме тази дейност, за да осъзнаем, че познанията за човешкото тяло имат практическо значение – те ни помагат да разберем защо е важно да се грижим за здравето си.

Важно!

  • Припомнете за макетите и дайте на учениците възможност сами да изброят кои органи и системи вече познават.
  • Насочвайте към връзката „знание - здраве“.
  • Оставете време за кратка дискусия.

Материали за дейността

Работа в екипи – формулиране на правила за здравословен живот
15 минути
Групова работа

Учениците работят в екипи и формулират конкретни правила за грижа за различни органи и системи.

Инструкции

- За последната задача ще се разделите на пет екипа. Всеки екип ще получи определени органи, за които ще трябва добре да помисли и измисли 5–7 правила за опазване на тяхното здраве и превенция на наранявания и травми.

  1. Екип 1: стомах;
  2. Екип 2: сърце;
  3. Екип 3: бели дробове;
  4. Екип 4: кости и мускули;
  5. Екип 5: зъби и здраве на устната кухина.

- Ще имате 10 минути, за да подготвите вашите правила и да ги запишете на лист. Когато всички екипи са готови, ще се върнем в голямата група.

Обобщение

Тази дейност ни показа, че можем сами да изведем полезни правила за здравето, като свържем знанията си за тялото с практиката.

Важно!

  • Следете всяка група да включва активно всички ученици.
  • При нужда подпомагайте с примери за навици (напр. здравословно хранене, движение, миене на зъби).
  • Мотивирайте учениците да мислят за ежедневни ситуации.

Материали за дейността

Представяне и изработване на „Кодекс за здравословен начин на живот“
15 минути
Групова работа

Екипите представят своите правила, а класът избира най-важните и ги обединява в общ кодекс.

Инструкции

- Всеки екип ще прочете своите предложения. Ще обсъдим всички идеи и ще изберем 10 финални правила, които ще влязат във вашия „Кодекс за здравословен начин на живот на класа“. След това ще ги запишем върху голям картон и ще имате възможност да го декорирате, както пожелаете.

Обобщение

Проведохме тази дейност, за да съберем всички идеи в едно цяло и да създадем наш общ „Кодекс“. Той ще ни напомня всеки ден как да бъдем по-здрави и е важна стъпка към изграждането на отговорно отношение към тялото и живота ни.

Важно!

  • Обединете сходните правила, за да няма повтаряне.
  • Оставете творческа свобода за оформлението.
  • Подчертайте, че това е общ продукт на целия клас.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.