Представяне на реализираните проект “Пермакултура в училищния двор”
Раздел
Природата в дома
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- екипно представят проект по теми от учебната програма.
Учителят приветства учениците, прави кратко обобщение на наученото през последните 3 седмици и ангажира вниманието чрез кратка дискусия.
Инструкции
- „Днес нашият училищен двор е различен и това е резултат от три седмици труд, идеи и работа в екип. Всеки от вас е вложил част от себе си в тези градинки.
- Ако идвахте за пръв път тук и ги виждахте, какво щяхте да си помислите за учениците в това училище? Кое щеше най-много да ви впечатли и защо?“
Обобщение
Дейността създава усещане за от постигнатото и подготвя присъстващите за предстоящото представяне.
Важно!
- "Помислете за подходяща резентацията на проектите се осъществява на двора. За да стане събитието значимо и за учениците, и за общността, помислете за гости, които е подходящо да присъстват. Такива могат да бъдат:
- представители на училищната общност - директор, учители, както и съученици от други класове (по-малките ученици могат да се включат в поддръжката на градините и да се мотивират за бъдещи проекти);
- родители и членове на семейството - представянето пред тях ще повиши гордостта и увереността на седмокласниците, а бабите и дядовците често имат личен опит с градинарството и могат да дадат ценни съвети;
- външни гости - например представители на общината или местни организации, свързани с екология, земеделие или устойчиво развитие."
Материали за дейността
Всеки екип представя своята градинка и система за капково напояване като отговаря на няколко ключови въпроса.
Инструкции
- “През изминалите три седмици, ученици, вие се запознахте със същността и принципите на пермакултурата - системи, които хармонично свързват земята и хората. Планирахте и създадохте градинки в училищния двор, които ще отглеждате възможно най-естествено, без много намеса - ще поливате с дъждовна вода и чрез капково напояване, създадено от вас. А сега е време да ни разкажете повече за своите проекти.
- Всеки отбор предварително е изготвил представяне. В рамките на 5 минути очакваме да чуем отговорите на няколко ключови въпроса:
- Какви зеленчуци засадихте? Защо точно тях?
- Как се ще борите с вредителите в градината?
- Какви система за напояване сте изградили? Защо точно такива?
- Как може да се включат останалите ученици в училището?”
Обобщение
Публичното представяне допринася за усещането на учениците усещат, че трудът им има стойност извън учебната стая. Развиват се умения за публично говорене и се изгражда се връзка между училището и общността - родители, учители, гости виждат ползата от проекта.
Важно!
- Следете дали учениците включват в представянето си всички ключови въпроси. Ако някой от тях липсва, задайте го. Поощрете гостите да задават въпроси след всяко представяне.
- Когато всички ученици представят градинките си, им благодарете за положените усилия. Завършете с обща снимка и аплодисменти.
Материали за дейността
Учениците споделят впечатления от работата си по проекта.
Инструкции
- “Справихте се чудесно, ученици. Личи колко много труд сте положили, за да разберете същността на пермакултурата и да я пренесете в училищния двор. Бяхте помислили по всички точки и показахте колко много сте научили през изминалите седмици. Надявам се тези градинки да продължат да съществуват и училищната общност да се грижи за тях!
- Какво ви хареса най-много в този проект?
- Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?
- Кое е най-важното нещо, което научихте?”
Обобщение
Рефлексията помага на учениците да осмислят наученото, развитите умения и как те могат да бъдат приложени в бъдеще.
Важно!
- Преминете към последната част от урока - рефлексията.
- Насърчавайте различни ученици да участват в споделянето.
- Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.