Раздел

Проектиране, планиране и оценяване на технологични процеси и обекти

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • представят екипен проект пред съученици;
  • оценяват и аргументират поставената оценка от него на останалите крайни продукти

Необходими материали:

  • Положително-неясно-предложение
Да или не
5 минути
Игра

Учителят задава въвеждащи въпроса, с които проверява нагласата на учениците спрямо проектната дейност и ангажира вниманието им.

Инструкции

“Ще ви задам няколко въпроса, на които трябва да отговорите бързо, само с вдигате на ръка. Ако искате да отговорите с “да”, вдигате високо ръка, ако искате да отговорите с “не”, не вдигате ръка.

Обобщение

“Тези въпроси ни помагат да оценим успеха на проекта, да идентифицираме области за подобрение и да извлечем поуки за бъдещи проекти.”

Важно!

  • Изберете между 3 и 5 затворени въпроса, които да зададете на вашите ученици. Идеята е да насочите вниманието към дейностите, прези които са преминали екипите. Например:
    • Постигнахте ли всички поставени цели на проекта? 
    • Изпълнихте ли проекта в рамките на определения бюджет? 
    • Спазихте ли всички срокове, свързани с проекта? 
    • Доволни ли сте от качеството на извършената работа? 
    • Имаше ли добра комуникация и сътрудничество в екипа? 
    • Научихте ли нещо ново и полезно от този проект? 
    • Бихте ли работили отново заедно по следващ проект?

Материали за дейността

Представяне на проектите
30 минути
Презентация

Отговорниците представят работата на екипите пред класа.

Инструкции

  • ”А сега е време да видим вашите продукти. Отговорникът на всеки екип разполага с 5 минути, за да представи ясно и точно крайния продукт. Ще очакваме да чуем защо избрахте точно тези материали, структура и форма на бизиборда, на кого и как бихте продали вашия краен продукт? Запиши най-добрата идея, защо този продукт е уникален, коя е била най-предизвикателната, най-интересната и най-забавната част от проекта. 
  • Всички ние, като публика, имаме право да соделим мнението си или да зададем на екипа допълнителни въпроси.”

Обобщение

Представянето на крайните продукти е важен етап от всеки проект, който дава възможност на екипа да демонстрира своите постижения, да сподели наученото и да получи обратна връзка. Това е кулминацията на усилията на екипа и възможност да се покаже стойността на техния труд.

Важно!

  • Създайте позитивна и подкрепяща атмосфера, в която учениците да се чувстват комфортно да представят работата си.
  • Наблюдавайте внимателно представянето на учениците и оценявайте ги според предварително зададените критерии.
  • Водете си записки, за да можете да дадете конкретна и полезна обратна връзка.

Материали за дейността

Обратна връзка
5 минути
Обратна връзка

Учениците провеждат кратка писмена рефлексия за участието си в проекта чрез работен лист “Положително-неясно-предложение”.

Инструкции

  • “Поздравявам ви за чудесните продукти, които създадохте! Сега в последните 5 минути от часа искам да ви поканя да направим една кратка саморефлексия.
  • Ще получите един работен лист. Искам да попълните трите колони в него, като мислите за бизиборда, който вашият екип създаде.”

Обобщение

“Конструктивната обратна връзка ни помага да разберем какво сме направили добре и какво може да бъде подобрено.”

Важно!

  • Отбележете силните страни на проектите на седмокласниците, както и областите, които могат да бъдат подобрени.
  • Раздайте на всеки ученик работен лист “Положително-неясно-предложение”. След изтичане на определеното време съберете листовете, за да ги прегледате у дома.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.