Финално представяне на проектите
Раздел
Проектиране, планиране и оценяване на технологични процеси и обекти
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- представят екипен проект пред съученици;
- оценяват и аргументират поставената оценка от него на останалите крайни продукти
Учителят задава въвеждащи въпроса, с които проверява нагласата на учениците спрямо проектната дейност и ангажира вниманието им.
Инструкции
“Ще ви задам няколко въпроса, на които трябва да отговорите бързо, само с вдигате на ръка. Ако искате да отговорите с “да”, вдигате високо ръка, ако искате да отговорите с “не”, не вдигате ръка.“
Обобщение
“Тези въпроси ни помагат да оценим успеха на проекта, да идентифицираме области за подобрение и да извлечем поуки за бъдещи проекти.”
Важно!
- Изберете между 3 и 5 затворени въпроса, които да зададете на вашите ученици. Идеята е да насочите вниманието към дейностите, прези които са преминали екипите. Например:
- Постигнахте ли всички поставени цели на проекта?
- Изпълнихте ли проекта в рамките на определения бюджет?
- Спазихте ли всички срокове, свързани с проекта?
- Доволни ли сте от качеството на извършената работа?
- Имаше ли добра комуникация и сътрудничество в екипа?
- Научихте ли нещо ново и полезно от този проект?
- Бихте ли работили отново заедно по следващ проект?
Отговорниците представят работата на екипите пред класа.
Инструкции
- ”А сега е време да видим вашите продукти. Отговорникът на всеки екип разполага с 5 минути, за да представи ясно и точно крайния продукт. Ще очакваме да чуем защо избрахте точно тези материали, структура и форма на бизиборда, на кого и как бихте продали вашия краен продукт? Запиши най-добрата идея, защо този продукт е уникален, коя е била най-предизвикателната, най-интересната и най-забавната част от проекта.
- Всички ние, като публика, имаме право да соделим мнението си или да зададем на екипа допълнителни въпроси.”
Обобщение
Представянето на крайните продукти е важен етап от всеки проект, който дава възможност на екипа да демонстрира своите постижения, да сподели наученото и да получи обратна връзка. Това е кулминацията на усилията на екипа и възможност да се покаже стойността на техния труд.
Важно!
- Създайте позитивна и подкрепяща атмосфера, в която учениците да се чувстват комфортно да представят работата си.
- Наблюдавайте внимателно представянето на учениците и оценявайте ги според предварително зададените критерии.
- Водете си записки, за да можете да дадете конкретна и полезна обратна връзка.
Учениците провеждат кратка писмена рефлексия за участието си в проекта чрез работен лист “Положително-неясно-предложение”.
Инструкции
- “Поздравявам ви за чудесните продукти, които създадохте! Сега в последните 5 минути от часа искам да ви поканя да направим една кратка саморефлексия.
- Ще получите един работен лист. Искам да попълните трите колони в него, като мислите за бизиборда, който вашият екип създаде.”
Обобщение
“Конструктивната обратна връзка ни помага да разберем какво сме направили добре и какво може да бъде подобрено.”
Важно!
- Отбележете силните страни на проектите на седмокласниците, както и областите, които могат да бъдат подобрени.
- Раздайте на всеки ученик работен лист “Положително-неясно-предложение”. След изтичане на определеното време съберете листовете, за да ги прегледате у дома.
