Раздел
Събиране и изваждане на числата до 100 с преминаване
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разпознават и назовават геометрични фигури и техните елементи;
- Описват различни обекти чрез геометрични термини.
Необходими материали:
- готовите маски
- саморефлексия “Моят геометричен герой”
Последна подготовка
5 минути
Въведение
Учениците се запознават с последните детайли за представянето, проверяват маските и репетират репликите си.
Инструкции
- "След малко всеки ще представи своята маска, като ни каже какво представлява и от какви геометрични фигури е изработена. Затова сега подгответе маските и се уверете, че знаете репликите си. Спомнете си какво научихте при изработката и обсъждането на маските."
Обобщение
"Подготвяме се да покажем какво можем и колко сме се научили досега. Това е моментът да блеснем с нашите маски!"
Важно!
- Подкрепете учениците, за да се почувстват уверени.
- Насърчавайте позитивно настроение и готовност за представяне.
Представление “Геометрични герои“
20 минути
Презентация
Учениците играят ролите на своите геометрични герои, представят маските и използват математически термини в репликите.
Инструкции
- "Сега всеки един от вас ще излезе отпред и ще представи своя герой. Влезте в ролята и покажете маската си.
- Разкажете ни какво представлява и от какви геометрични фигури е изработена.
- А когато не представяте, наблюдавайте другите и се опитвайте да разпознавате използваните математически понятия."
Обобщение
"Показахте колко много сте научили за геометричните фигури! Вие сте героите и знаете как да използвате математиката в играта."
Важно!
- Създайте спокойно и позитивно пространство за представяне.
- Напомняйте да използват математическите термини правилно.
- Подкрепяйте учениците, които се притесняват, като им дадете кратка подсказка.
- За представлението можете да поканите гости.
Как се справихме?
10 минути
Рефлексия
Учениците рефлектират върху това какво са научили, как са се справили, какво им е харесало или бихa променили.
Инструкции
- "Време е за рефлексия. Нека помислим върху това какво сме научили, как сме се справили, какво ни е харесало или бихме променили.
- Всеки от вас ще получи лист за саморефлексия. Четете внимателно въпросите и отговаряйте честно.
- След като попълните листа, който желае, може да сподели отговорите си с класа."
Обобщение
"Вие видяхте колко много сте научили и как се справихте. Можете да сте горди с вашите маски и с всичко, което постигнахте през тези уроци!"
Важно!
- Уверете се, че учениците са разбрали как да попълват работния лист.
- Насърчавайте честна и конструктивна саморефлексия.
- Подкрепяйте децата да оценят усилията си, а не само резултата.
