Раздел

Събиране и изваждане на числата до 100 с преминаване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разпознават и назовават геометрични фигури и техните елементи;
  • Описват различни обекти чрез геометрични термини.

Необходими материали:

  • готовите маски
  • саморефлексия “Моят геометричен герой”
Последна подготовка
5 минути
Въведение

Учениците се запознават с последните детайли за представянето, проверяват маските и репетират репликите си.

Инструкции

  • "След малко всеки ще представи своята маска, като ни каже какво представлява и от какви геометрични фигури е изработена. Затова сега подгответе маските и се уверете, че знаете репликите си. Спомнете си какво научихте при изработката и обсъждането на маските."

Обобщение

"Подготвяме се да покажем какво можем и колко сме се научили досега. Това е моментът да блеснем с нашите маски!"

Важно!

  • Подкрепете учениците, за да се почувстват уверени.
  • Насърчавайте позитивно настроение и готовност за представяне.

Материали за дейността

Представление “Геометрични герои“
20 минути
Презентация

Учениците играят ролите на своите геометрични герои, представят маските и използват математически термини в репликите.

Инструкции

  • "Сега всеки един от вас ще излезе отпред и ще представи своя герой. Влезте в ролята и покажете маската си.
  • Разкажете ни какво представлява и от какви геометрични фигури е изработена.
  • А когато не представяте, наблюдавайте другите и се опитвайте да разпознавате използваните математически понятия."

Обобщение

"Показахте колко много сте научили за геометричните фигури! Вие сте героите и знаете как да използвате математиката в играта."

Важно!

  • Създайте спокойно и позитивно пространство за представяне.
  • Напомняйте да използват математическите термини правилно.
  • Подкрепяйте учениците, които се притесняват, като им дадете кратка подсказка.
  • За представлението можете да поканите гости.

Материали за дейността

Как се справихме?
10 минути
Рефлексия

Учениците рефлектират върху това какво са научили, как са се справили, какво им е харесало или бихa променили.

Инструкции

  • "Време е за рефлексия. Нека помислим върху това какво сме научили, как сме се справили, какво ни е харесало или бихме променили.
  • Всеки от вас ще получи лист за саморефлексия. Четете внимателно въпросите и отговаряйте честно.
  • След като попълните листа, който желае, може да сподели отговорите си с класа."

Обобщение

"Вие видяхте колко много сте научили и как се справихте. Можете да сте горди с вашите маски и с всичко, което постигнахте през тези уроци!"

Важно!

  • Уверете се, че учениците са разбрали как да попълват работния лист.
  • Насърчавайте честна и конструктивна саморефлексия.
  • Подкрепяйте децата да оценят усилията си, а не само резултата.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.