Раздел

Таблично умножение и деление

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разбират отношенията „пъти повече” и „пъти по-малко”; 
  • решават текстови задачи от умножение и деление с две пресмятания;
  • съставят текстови задачи от умножение и деление с до две пресмятания.

Необходими материали:

  • изследователските папки 
  • задачи за четене от учителя “Пъти повече и по-малко”
  • работен лист “Текстови задачи”
Пъти повече или по-малко
10 минути
Въведение

Учителят представя примери за отношения „пъти повече” и “пъти по-малко“ в природата и пита учениците как биха пресметнали количествата.Учителят представя примери за отношения „пъти повече” и “пъти по-малко“ в природата и пита учениците как биха пресметнали количествата.

Инструкции

  • "Ще чуете примери за различни количества животни и растения.
  • Помислете: колко пъти повече или по-малко е едно количество спрямо друго? Как да разберем? Кое действие ще използваме?"

Обобщение

"Припомнихме си как сравняваме количества чрез отношения „пъти повече“ и „пъти по-малко“ и кои действия използваме в такива ситуации."

Важно!

  • Подчертавайте логиката на „пъти повече” и “пъти по-малко“ и кои действия се използват при всяко от отношенията. 
  • Може да направите сравнение с “повече” и “по-малко” при действията събиране и изваждане.

Материали за дейността

Нашите природни задачи
15 минути
Работа по двойки

Учениците по двойки решават и съставят своя текстова задача с умножение и деление.

Инструкции

  • "Ще работите по двама и ще получите лист със задачи.
  • Прочетете внимателно първата задача и я решете. Опитайте се да запишете решението с цял числов израз.
  • Във втората част съставете текстова задача, в която участват животни или растения. Задачата трябва да включва умножение или деление, може да е и с две пресмятания. Запишете текста на задачата. Не забравяйте и въпроса към нея.
  • Подайте задачата на друг екип, който да я реши. Вие пък решете задачата, която те са измислили.
  • Накрая отново си разменете листовете и проверете дали другият отбор е решил вашата задача правилно."

Обобщение

"Успяхме да решим и създадем задачи, използвайки умножение и деление."

Важно!

  • Насочвайте учениците за правилния ред на пресмятанията в задачите с две стъпки.
  • Насърчавайте използването на реални природни примери.
  • Следете за положителна атмосфера при размяна и решаване на задачите.

Материали за дейността

Изложба на изследователските папки
10 минути
Презентация

Учениците показват едни на други своите изследователски папки със събраните материали.

Инструкции

  • "Съберете се в екипите по двама и подгответе папката си за разглеждане от останалите ученици.
  • Поканете други двойки да разгледат работните листове и рисунките.
  • Разкажете им за най-интересната според вас задача или рисунка от изследователската папка."

Обобщение

"Показахме и обсъдихме нашите материали от изследователските папки, като съчетахме математика и природа."

Важно!

  • Дайте възможност на учениците свободно да се разхождат, разглеждат и представят.
  • Насърчавайте учениците да показват едни на други своите папки.
  • Поддържайте позитивна атмосфера.

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.