Раздел
Числата от 11 до 20
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- четат и записват с цифри числата от 11 до 20;
- броят до 20 в прав, в обратен ред и поредно;
- използват чертожна линия за измерване и чертане на отсечка по дадена дължина;
- записват резултата от измерването на отсечка в сантиметри;
- познават мерната единица за дължина сантиметър и нейното означение (см).
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- бели и цветни листове
- чертожни линии
- ножици и лепила
- картони А3
- малки кутии, различни по големина – за сгради
- работни листове с инструкции
- самооценъчна карта
Довършваме нашите макети
15 минути
Групова работа
Учениците работят по групи и довършват създаването на улици, паркове и сгради в макетите си.
Инструкции
- "Ще започнем часа с довършване на макетите.
- Нека проверим дали има улици, сгради или паркове, които липсват. Вижте дали сте записали каква е дължината на улиците, трябва ли да залепите или нарисувате още нещо.
- Работете спокойно, внимателно и в екип. Сравнете със самооценъчните карти дали сте изпълнили всички критерии.
- Имате 15 минути, за да довършите."
Обобщение
"С тази част от урока нашият град вече е почти готов! Важно е да завършим всичко точно, за да можем да го представим ясно на останалите."
Важно!
- Напомнете на децата да бъдат прецизни в измерването и чертането.
- Следете за разпределението на задачите в групите.
- Насърчавайте ги да довършат, без да се разпиляват.
Нашият град оживява!
10 минути
Презентация
Учителят събира всички макети заедно. Всяка група представя своя макет, обясняват какво са направили.
Инструкции
- "Събрахме всички макети като квартали от един град.
- Нека всяка група представи своя град:
- улиците, които сте направили, колко са дълги и какви имена носят;
- сградите и парковете, които сте добавили.
- Говорете ясно и спокойно."
Обобщение
"Видяхме как всяка група е създала своята част от града. Когато събираме идеи и мерим точно, можем да създадем нещо прекрасно заедно!"
Важно!
- Насърчавайте кратки и ясни изказвания.
- При нужда задавайте насочващи въпроси.
- При желание може да се гласува за „най-цветна улица“, „най-точно измерена част“ и др.
Оценяваме нашата работа
10 минути
Рефлексия
Групите попълват самооценъчните карти и споделят какво им е харесало, с какво са се справили добре и какво им е било трудно.
Инструкции
- "За финал на нашия проект всяка група ще попълни своята карта.
- Помислете как се справихте, дали участвахте активно, дали мерихте и чертахте точно, работихте ли добре с приятелите си.
- После ще споделите на останалите групи какво ви е харесало в проекта."
Обобщение
"Когато се замислим как сме работили, можем да се учим от себе си и да ставаме по-добри. Вие създадохте чудесен град!"
Важно!
- Демонстрирайте как се прави самооценка по картата.
- Помогнете при попълване, ако е необходимо.
- Насърчете позитивно споделяне.

