Раздел

Числата от 11 до 20

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • четат и записват с цифри числата от 11 до 20; 
  • броят до 20 в прав, в обратен ред и поредно; 
  • използват чертожна линия за измерване и чертане на отсечка по дадена дължина; 
  • записват резултата от измерването на отсечка в сантиметри; 
  • познават мерната единица за дължина сантиметър и нейното означение (см).

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • бели и цветни листове
  • чертожни линии
  • ножици и лепила
  • картони А3
  • малки кутии, различни по големина – за сгради 
  • работни листове с инструкции 
  • самооценъчна карта
Довършваме нашите макети
15 минути
Групова работа

Учениците работят по групи и довършват създаването на улици, паркове и сгради в макетите си.

Инструкции

  • "Ще започнем часа с довършване на макетите. 
  • Нека проверим дали има улици, сгради или паркове, които липсват. Вижте дали сте записали каква е дължината на улиците, трябва ли да залепите или нарисувате още нещо.
  • Работете спокойно, внимателно и в екип. Сравнете със самооценъчните карти дали сте изпълнили всички критерии.
  • Имате 15 минути, за да довършите."

Обобщение

"С тази част от урока нашият град вече е почти готов! Важно е да завършим всичко точно, за да можем да го представим ясно на останалите."

Важно!

  • Напомнете на децата да бъдат прецизни в измерването и чертането.
  • Следете за разпределението на задачите в групите.
  • Насърчавайте ги да довършат, без да се разпиляват.

Материали за дейността

Нашият град оживява!
10 минути
Презентация

Учителят събира всички макети заедно. Всяка група представя своя макет, обясняват какво са направили.

Инструкции

  • "Събрахме всички макети като квартали от един град. 
  • Нека всяка група представи своя град:
    • улиците, които сте направили, колко са дълги и какви имена носят;
    • сградите и парковете, които сте добавили. 
  • Говорете ясно и спокойно."

Обобщение

"Видяхме как всяка група е създала своята част от града. Когато събираме идеи и мерим точно, можем да създадем нещо прекрасно заедно!"

Важно!

  • Насърчавайте кратки и ясни изказвания.
  • При нужда задавайте насочващи въпроси.
  • При желание може да се гласува за „най-цветна улица“, „най-точно измерена част“ и др.
Оценяваме нашата работа
10 минути
Рефлексия

Групите попълват самооценъчните карти и споделят какво им е харесало, с какво са се справили добре и какво им е било трудно.

Инструкции

  • "За финал на нашия проект всяка група ще попълни своята карта. 
  • Помислете как се справихте, дали участвахте активно, дали мерихте и чертахте точно, работихте ли добре с приятелите си. 
  • После ще споделите на останалите групи какво ви е харесало в проекта."

Обобщение

"Когато се замислим как сме работили, можем да се учим от себе си и да ставаме по-добри. Вие създадохте чудесен град!"

Важно!

  • Демонстрирайте как се прави самооценка по картата. 
  • Помогнете при попълване, ако е необходимо.
  • Насърчете позитивно споделяне.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.