Раздел

Числата от 11 до 20

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • четат и записват с цифри числата от 11 до 20; 
  • използват чертожна линия за измерване и чертане на отсечка по дадена дължина; 
  • познават мерната единица за дължина сантиметър и нейното означение (см);
  • извършват действията събиране и изваждане с мерната единица сантиметър.

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • бели и цветни листове
  • чертожни линии
  • ножици и лепила
  • картони А3
  • малки кутии, различни по големина – за сгради 
  • работни листове с инструкции 
  • самооценъчна карта
Какви са плановете за строежа на града?
5 минути
Въведение

Учителят представя идеята за създаване на макет на град, запознава учениците с критериите за успех.

Инструкции

  • "Днес ще създадем макета на нашия град. Ще работите в групи по трима. Всеки екип ще получи задача за изпълнение - да направи един от кварталите на града. Ще се запознаете и с критериите, по които ще се самооцените в края. 
  • След като всяка група изработи своя макет на квартал, ще ги съберем в един град и ще имате възможност да се запознаете с всяка от частите на града.
  • Хайде сега да се запознаем със самооценъчната карта. В нея има няколко критерия - това са нещата, за които да внимавате, докато работите по проекта. Сега ще ги прочета и ще ги обсъдим.
    • Всички улици са с точни дължини.
    • Всички сгради, които ще направите от малките кутийки, имат номера.
    • Кварталът и улиците имат имена.
    • Нарисувахме/залепихме всичко.
    • Работихме заедно."

Обобщение

"Вече знаем какво ще създаваме и как да работим успешно заедно."

Важно!

  • Представете целия проект с кратка визия.
  • Поставете ясни критерии, като раздадете самооценъчните карти и кратко обсъдите всеки от критериите.
  • Обяснете как ще изглежда работата по групи и какво се очаква от учениците.

Материали за дейността

Планираме нашите квартали
25 минути
Групова работа

Всяка група планира и започва изработката на своята част от града, като чертае и изрязва отделни елементи по зададени размери.

Инструкции

  • "Сега ще работите в групи по трима. Всички отбори ще получите работни листове с инструкции. Внимателно разгледайте какво трябва да съдържа вашия квартал. Кварталът създайте върху картона, който имате. Измерете точно улиците и парковете. За да направите сградите, използвайте малките кутийки.
  • Следвайте инструкциите, работете заедно и си помагайте.
  • Ако имате нужда от помощ, дайте знак и ще дойда. 
  • Имате 20 минути време за работа."

Обобщение

"Започнахме реално да създаваме нашия град – с план, точност и сътрудничество."

Важно!

  • Насърчавайте учениците в групите да си планират първо работата, да си разпределят задачите.
  • Насърчавайте прецизна работа с линийка и молив.
  • Подпомагайте екипната работа при нужда.
  • Тъй като се предполага, че учениците все още не могат да четат добре, разяснете инструкциите на групите, при необходимост дайте примери.

Материали за дейността

Започнахме реално да създаваме нашия град – с план, точност и сътрудничество.
5 минути
Рефлексия

Всяка група споделя какво е успяла да направи, как се чувства и какво предстои.

Инструкции

  • "Разкажете накратко какво направихте днес и до къде стигнахте. 
  • Имаше ли нещо, което направихте лесно?
  • А нещо, което ви затрудни? 
  • Какво остава за довършване?"

Обобщение

"Следващият час ще довършим нашите макети и ще обединим града."

Важно!

  • Направете кратка обиколка по групите, за да видите докъде е стигнала изработката на макета.
  • Дайте положителна обратна връзка за всяка от групите.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.