Малки фермери, големи идеи

Раздел

Числата 21, 22, 23, ..., 99, 100

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците представят създадения макет на ферма, в който са използвали знанията си за представянето на двуцифрени числа като сбор от единици и десетици и измерването в см и дм.

Необходими материали:

  • табела за името на фермата
  • саморефлексия
  • флумастери, маркери 
  • готовият макет на фермата
Коя е тази ферма?
10 минути
Въведение

Учениците измислят име за съвместната ферма чрез предложения и гласуване. Това въвежда децата в представянето и създава чувство за собственост и екипност.

Инструкции

  • "След като сме готови с макета, помислете какво име подхожда на нашата ферма. Може да е смешно, описателно, интересно или с числа.
  • Всеки може да даде предложение. Ще гласуваме кое име ни харесва най-много. След това ще запишем името на табелка на макета."

Обобщение

"Сега вече нашата ферма има име! Това означава, че тя е специална – създадена от нас, с нашите идеи. Вие показахте, че можете да работите заедно, да предлагате и избирате. Точно като истински екип!"

Важно!

  • Записвайте предложенията на дъската.
  • Ако има равен брой гласове, направете втори тур.

Материали за дейността

Нашата ферма
15 минути
Презентация

Всяка група представя своята част от фермата – животните, пътищата, оградите. Разказват какви числа и мерки са използвали и какво са открили.

Инструкции

  • "Всяка група ще излезе и ще отговори на няколко въпроса:
    • Какво направихме?
    • Какви числа използвахме?
    • Как измерихме оградите или пътеките?
    • Какво научихме?
    • Какво мислите за нашата ферма?
  • Разпределете се така, че всеки ученик да представи по нещо."

Обобщение

"Чухме и видяхме колко различни неща сте направили – мерки, числа, пътеки, огради и животни. Вие не просто учихте – вие създавахте! Днес всеки от вас показа, че знае как да използва знанията си за нещо истинско и интересно."

Важно!

  • Запишете на дъската въпросите, по които ще представят групите.
  • Насърчавайте и подкрепяйте всяко дете да говори. Използвайте въпроси при затруднения.
  • Разгледайте и обсъдете цялата ферма накрая заедно.
Откритията на фермерите
10 минути
Рефлексия

Учениците попълват карта за саморефлексия – какво са научили, какво им е било интересно, лесно или трудно, и как са се чувствали като част от екип. Някои от тях споделят пред всички.

Инструкции

  • "Всеки ще получи лист за саморефлексия. Попълнете го сами.
  • Помислете:
    • Какво научих за числата и мерките?
    • Коя част ми беше най-интересна?
    • В какво се справих най-добре?
    • Как се чувствах, когато работихме заедно?
  • След това, ако искате, можете да прочетете нещо от вашия лист пред класа."

Обобщение

"Когато спираме и се замислим какво сме направили, откриваме колко много сме научили. Всеки от вас има своя фермерска история – с числа, с мерни единици, с идеи. Благодарим ви, че я споделихте! Продължавайте да откривате с любопитство и увереност."

Важно!

  • Насърчете искреността и не оценявайте написаното.
  • Поканете ученици, които желаят, за да споделят.
  • Завършете с положителен коментар към целия клас.
  • Може да раздадете на учениците дипломи или по друг начин да отбележите участието им и завършека на този проект.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.