Раздел
Числата 21, 22, 23, ..., 99, 100
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците представят създадения макет на ферма, в който са използвали знанията си за представянето на двуцифрени числа като сбор от единици и десетици и измерването в см и дм.
Необходими материали:
- табела за името на фермата
- саморефлексия
- флумастери, маркери
- готовият макет на фермата
Учениците измислят име за съвместната ферма чрез предложения и гласуване. Това въвежда децата в представянето и създава чувство за собственост и екипност.
Инструкции
- "След като сме готови с макета, помислете какво име подхожда на нашата ферма. Може да е смешно, описателно, интересно или с числа.
- Всеки може да даде предложение. Ще гласуваме кое име ни харесва най-много. След това ще запишем името на табелка на макета."
Обобщение
"Сега вече нашата ферма има име! Това означава, че тя е специална – създадена от нас, с нашите идеи. Вие показахте, че можете да работите заедно, да предлагате и избирате. Точно като истински екип!"
Важно!
- Записвайте предложенията на дъската.
- Ако има равен брой гласове, направете втори тур.
Всяка група представя своята част от фермата – животните, пътищата, оградите. Разказват какви числа и мерки са използвали и какво са открили.
Инструкции
- "Всяка група ще излезе и ще отговори на няколко въпроса:
- Какво направихме?
- Какви числа използвахме?
- Как измерихме оградите или пътеките?
- Какво научихме?
- Какво мислите за нашата ферма?
- Разпределете се така, че всеки ученик да представи по нещо."
Обобщение
"Чухме и видяхме колко различни неща сте направили – мерки, числа, пътеки, огради и животни. Вие не просто учихте – вие създавахте! Днес всеки от вас показа, че знае как да използва знанията си за нещо истинско и интересно."
Важно!
- Запишете на дъската въпросите, по които ще представят групите.
- Насърчавайте и подкрепяйте всяко дете да говори. Използвайте въпроси при затруднения.
- Разгледайте и обсъдете цялата ферма накрая заедно.
Учениците попълват карта за саморефлексия – какво са научили, какво им е било интересно, лесно или трудно, и как са се чувствали като част от екип. Някои от тях споделят пред всички.
Инструкции
- "Всеки ще получи лист за саморефлексия. Попълнете го сами.
- Помислете:
- Какво научих за числата и мерките?
- Коя част ми беше най-интересна?
- В какво се справих най-добре?
- Как се чувствах, когато работихме заедно?
- След това, ако искате, можете да прочетете нещо от вашия лист пред класа."
Обобщение
"Когато спираме и се замислим какво сме направили, откриваме колко много сме научили. Всеки от вас има своя фермерска история – с числа, с мерни единици, с идеи. Благодарим ви, че я споделихте! Продължавайте да откривате с любопитство и увереност."
Важно!
- Насърчете искреността и не оценявайте написаното.
- Поканете ученици, които желаят, за да споделят.
- Завършете с положителен коментар към целия клас.
- Може да раздадете на учениците дипломи или по друг начин да отбележите участието им и завършека на този проект.

