Финалната сцена – представяме и оценяваме своя проект

Раздел

Словообразуване

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават сложните думи като образувани от два корена;
  • образуват сложни думи по различни начини;
  • използват правилно сложни думи в речта си;
  • пишат правилно сложни думи.

Необходими материали:

  • флипчарт лист/дъска и маркери
  • готовата презентация на учениците
  • таймер
  • проектор или интерактивна дъска
  • компютър с достъп до Canva
  • анкета за самооценка „Думи, които ще взема със себе си“
  • флипчарт лист за обобщение
Активна публика
10 минути
Въведение

Учениците се подготвят да бъдат активна публика – научават какво означава уважително слушане и как да дават смислена обратна връзка.

Инструкции

  • "Скъпи ученици, днес ще сте и публика, и участници. Ще се научите как да бъдете добри слушатели – да гледате, да слушате с внимание и да записвате какво ви е направило впечатление. Публиката също има задача – да бъде уважителна, тиха и насърчаваща. Докато гледате презентациите, може да отбелязвате в тетрадките си:
  1. Коя дума от презентацията ми хареса най-много?
  2. Кое беше най-интересното, което научих?
  3. Има ли нещо, което бих използвал и аз?
  • Ще ползваме тези бележки по-късно за обратната връзка."

Обобщение

Дейността подготвя учениците за активно участие в ролята на публика и развива умения за наблюдение и оценка на чужда работа.

Важно!

  • Запишете на флипчарт лист въпросите, по които трябва да мисли публиката.
На сцената!
20 минути
Презентация

Учениците представят своята работа по презентацията пред класа и гости. Споделят какви думи са създали и какво са научили.

Инструкции

  • "Ученици, сега идва най-вълнуващата част – вашето представяне! Всяка група ще има около 3 минути, в които да разкаже за своята работа. Използвайте презентацията, която сте подготвили, и разпределете кой ще говори. Може да започнете така: 
  1. „Здравейте, ние сме екип…“
  2. „Нашата сложна дума е... и я създадохме така...“
  3. „Тази дума описва... и вярваме, че тя е полезна, защото...“
  • Говорете ясно, гледайте публиката, усмихвайте се. Публиката ви слуша с интерес и може дори да зададе въпрос.
  • След всяко представяне ще има 1 минута за кратка обратна връзка от съученици - кое ви е впечатлило най-много и защо."

Обобщение

Учениците демонстрират постигнатото, упражняват публично говорене и получават признание за труда си. Това затвърждава знанията и повишава мотивацията.

Важно!

  • Следете за времето – подавайте сигнал при нужда.
  • Подкрепете по-неуверените ученици с въпроси или допълване.
  • Поддържайте позитивна и подкрепяща атмосфера.
Думи, които ще взема със себе си
10 минути
Рефлексия

Учениците попълват анкета за самооценка – какво са научили, кои думи им харесват и какво ще запомнят.

Инструкции

  • "Време е за последната мисия от нашето езиково приключение. Всеки от вас ще получи анкета, в която ще напише кои са „думите, които ще вземе със себе си“. Помислете - не само кои нови думи сте научили, а и какво сте открили за себе си, докато работихте по проекта.
  • Попълнете:
  1. Какво научих?
  2. Кои две сложни думи ще запомня най-добре и защо?
  3. Кое ми беше най-интересно?
  4. Какво бих направил различно следващия път?
  5. Може да напишете и нещо, което желаете да кажете на своя екип – една дума, която ги описва."

Обобщение

Дейността дава възможност на учениците да осмислят знанията, емоциите и преживяванията си. Учи ги да разпознават смисъла на ученето и да го „носят със себе си“ напред.

Важно!

  • Създайте спокойна, тиха атмосфера за писане и размисъл.
  • Предложете на учениците да споделят по избор някоя от своите мисли.
  • Използвайте резултатите за обобщение на целия проект в следващ час или на табло в класната стая.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.