Героите оживяват в дигитален комикс!
Раздел
Литературни и фолклорни текстове
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците създават дигитален комикс за Крали Марко, като подбират фон, герои и добавят реплики.
Необходими материали:
- готовите сторибордове на учениците
- дигитални устройства с достъп до Canva
- линк към шаблон за работа, предоставен от учителя
- таймер
Учениците преминават от сториборда към създаване на дигитален комикс в Canva, като си разпределят ролите в екипа, подбират фон, герои и добавят реплики.
Инструкции
- "Ученици, готови ли сте да вдъхнете живот на вашите истории? Представете си, че сте художници и режисьори – само че вместо камера, ще използвате Canva!
- Всеки от вас ще работи в своята група. Ще прехвърлите вашата история от сториборда в дигитален комикс. За целта ще използваме линка към готовия шаблон.
- Разпределете ролите помежду си:
- Кой ще е отговорник за компютъра?
- Кой ще следи дали спазвате последователността от сториборда?
- А кой ще пише репликите?
- Помнете: всяка сцена трябва да има фон, герои, балончета с раплики. Изберете добре думите – кратки, ясни и в стила на героите.
- Ако срещнете трудности – вдигнете ръка. Аз съм тук, за да помагам."
Обобщение
Учениците започват реализацията на своя краен продукт. Пренасят идеите от хартия в дигитална среда и упражняват умения за визуално мислене, екипна работа и писане на диалози.
Важно!
- Помогнете на учениците да се включат в Canva.
- Споделете линк с шаблон, по който да работи целия клас - при споделянето изберете опция “Възлагане”.
- Подтиквайте ги да се придържат към сториборда, но да добавят творчески елементи.
- Напомнете какво е важно в добрия визуален разказ - последователност, яснота, емоция.
Материали за дейността
Учениците продължават работа по дигиталния комикс - въвеждат текстове, подреждат сцени, оформят последователност, проверяват правописа.
Инструкции
- "Сега продължете да изграждате останалите сцени от комикса.
- Помнете: важно е всяка сцена да казва нещо важно за героя. Не претрупвайте – по-добре малко, но ясно.
- Проверявайте как изглежда всичко. Ясно ли е? Четливо ли е? Разпознавате ли какво казват героите?
- Може да използвате картинки, фон, ефекти – но не прекалявайте. Сцените трябва да следват логиката на историята.
- Когато сте готови – отбележете в края “готово за представяне”.
Обобщение
Учениците се потапят в творческия процес и учат как да структурират визуален разказ, като обединяват текст, диалог, емоция и композиция.
Важно!
- Следете кои групи имат нужда от удължено време – може да планираш представянето в началото на следващия урок.
- Помагайте при технически въпроси, но оставяй творческия избор на децата.
- Ако някоя група изостава, насърчете ги да направят „мини версия“ с основни моменти.
Материали за дейността
Кратка рефлексия - учениците споделят къде се намират в работата и кой момент от създаването на комикса е бил най-значим за тях.
Инструкции
- "Всеки творец има своето преживяване зад кулисите. Нека сега си спомним какво беше най-интересно или важно за вас днес.
- Споделете сцена, реплика, чувство, момент от създаването или работа в екип, които ще запомните.
- Може да представите с думи или с мимика, жест."
Обобщение
Тази дейност помага на учениците да осмислят преживяното, да се свържат с работата си и да се подготвят с увереност за предстоящото представяне.
Важно!
- Насърчавайте лични преживявания – не само „какво направихме“, но и „как се почувствах“.
- Използвайте спокоен тон, за да създадете усещане за завършеност и удовлетворение.