Раздел

Части на речта

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават значението на частиците за образуване на сравнителна и превъзходна степен на прилагателни имена;
  • пишат правилно степенувани прилагателни имена и прилагателни имена, които са с двойно (-нн-) в ж.р., в ср. р. и в мн.ч.

Необходими материали:

  • готовите авторски приказки на учениците
  • илюстрациите към тях
  • флипчарт лист или бяла дъска
  • “Стикери по ПБО “Прилагателните имена в приказния свят … “
  • маркери
Готови ли сме за нашата публика?
10 минути
Въведение

Учениците се подготвят емоционално за срещата с второкласниците и си припомнят най-важните елементи от своите приказки.

Инструкции

Започнете часа с кратка подготовка за представянията.

  • "Ученици, след малко ще представим своите приказки пред второкласници. Помислете как искате да застанете пред тях – спокойно и с усмивка. Изберете кой ще чете и кой ще държи рисунката или ще показва героите."

Обобщение

"Тази дейност ни помага да се подготвим вътрешно за представянето – да си припомним какво искаме да кажем, какво е най-ценното в приказката и как искаме да бъдем чути."

Важно!

  • Насърчете учениците да се гордеят със създадените приказки.
  • Подгответе ги да посрещнат реакции, въпроси и дори смях.
  • Напомнете им, че най-важното е да предадат доброто послание на приказката.
Третокласници в ролята на автори и разказвачи
20 минути
Презентация

Учениците четат своите приказки пред второкласниците и разговарят с тях след това.

Инструкции

Преминете към представяне на приказките “Третокласниците, които не се страхуваха да правят добрини“.

  • "Ученици, прочетете приказката си бавно и ясно. Когато приключите, се усмихнете и попитайте малките: Кой герой ви хареса най-много? Защо?
  • След това заедно се опитайте да откриете в приказката няколко прилагателни."

Обобщение

"Тази дейност ни показа, че създадените приказки могат да вдъхновят по-малките ученици и да ги научат на ценности. С нея затвърдихме значението на прилагателните и употребата на степенуваните им форми при общуването."

Важно!

  • Бъдете медиатор в разговора – помагайте на по-малките ученици да се включат.
  • Насърчавайте третокласниците да задават въпроси и да реагират позитивно на отговорите.
Моето пътешествие в света на прилагателните
10 минути
Рефлексия

Учениците отговарят устно на въпроси за рефлексия и споделят преживяванията си.

Инструкции

Завършете часа и проекта с рефлексия.

  • "Скъпи ученици, време е да се върнем назад и да помислим какво преживяхме по време на нашия приказен проект. На дъската (или флипчарт лист) са написани въпроси, които ще ви помогнат да споделите своите мисли, емоции и научени уроци.
  • Помислете както за това, което сте научили за граматичните правила при използването на прилагателните имена, така и за това как се почувствахте, когато представихте своите приказката."

Въпросите са:

  1. Какво ново научих за прилагателните имена?
  2. Как използвах степенуваната и превъзходна степен в приказката си?
  3. Кое ми хареса най-много от проекта и защо?
  4. Бих ли искал да пиша и представям още истории? Защо?

Обобщение

"Чрез рефлексията осъзнаваме не само какво сме научили, но и как сме го приложили. Това ни подготвя да бъдем по-съзнателни създатели на текстове и по-внимателни читатели."

Важно!

  • Насърчете искрените отговори и не бързайте.
  • Споделете и Вие как сте се почувствали по време на проекта – така ще насърчите емоционалната откритост.
  • Подгответе стикери за участие, които да раздадете на учениците в края на часа.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.