България под лупа – петте природни области

Раздел

Природните области в България

Времетраене

60 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • обобщават знанията си за природните области на България;
  • сравняват различните природни области по предварително зададени критерии;
  • аргументират избора си защо дадена природна област е добра туристическа дестинация.

Необходими материали:

  • изработените прототипи на уеб сайт на всеки отбор
  • папки или класьори
  • работен лист “Сравнителна таблица”
  • символични награди (стикери) – по желание
България през нашите очи: Последна спирка от експедицията
60 минути
Презентация

Инструкции

  • "Здравейте, ученици! Много се вълнувам, че заедно достигнахме до финала на нашето пътешествие из природните области на България! Днес ще завършим проекта като представим готовите уеб страници пред специална публика – съученици, родители и гости.
  • Ето какво предстои:
    • Ще съберете и подредите всички секции на вашата уеб страница в един албум.
    • Всяка група ще представи пред публиката избрана природна област – акцентирайте върху природата, туризма и защо си заслужава да я посетим. 
    • През това време публиката ще слуша внимателно и ще прецени, дали туристическата дестинация, която ѝ предлагате, ѝ харесва или не, дали би пътувала до там или не.
    • Ще завършим с кратка самостоятелна задача за сравнение на петте природни области.
  • Бъдете уверени, говорете ясно и... се забавлявайте!"

Обобщение

"Тази дейност отбелязва кулминацията на нашето проектно пътешествие. Ученици, вие демонстрирахте своите знания, умения за работа в екип и способността да се изразявате пред публика. Научихте се как да представяте информация убедително, да цените природното разнообразие на България и да разбирате важността от неговото опазване. Това ни помогна не само за учебния процес, но и за изграждане на увереност, комуникативност и активна гражданска позиция."

Важно!

  • Помислете предварително кого можете да поканите като публика - съученици от съседен клас, родители, други учители, директор.
  • Ако сметнете, че е подходящо и осъществимо, можете да проведете финалния час в местен музей.
  • Предварително изберете всеки от екипите коя област ще представя.
  • Напомнете на учениците, че за този час ще е необходимо да донесат всички секции на уебсайта, върху които са работили през последните седмици.
  • Преди публичното представяне, дайте 5–10 минути на групите да се подготвят.
  • Подгответе символични награди (стикери, аплодисменти) за ангажиране и участие.
  • Дайте възможност на публиката също да се включи и да изкаже своето мнение.
  • Завършете проекта със самостоятелно попълване на работен лист "Сравнителна таблица". Така ще получите обратна връзка от учениците за усвоените знания.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.