Раздел
Природните области в България
Времетраене
60 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- обобщават знанията си за природните области на България;
- сравняват различните природни области по предварително зададени критерии;
- аргументират избора си защо дадена природна област е добра туристическа дестинация.
Необходими материали:
- изработените прототипи на уеб сайт на всеки отбор
- папки или класьори
- работен лист “Сравнителна таблица”
- символични награди (стикери) – по желание
България през нашите очи: Последна спирка от експедицията
60 минути
Презентация
Инструкции
- "Здравейте, ученици! Много се вълнувам, че заедно достигнахме до финала на нашето пътешествие из природните области на България! Днес ще завършим проекта като представим готовите уеб страници пред специална публика – съученици, родители и гости.
- Ето какво предстои:
- Ще съберете и подредите всички секции на вашата уеб страница в един албум.
- Всяка група ще представи пред публиката избрана природна област – акцентирайте върху природата, туризма и защо си заслужава да я посетим.
- През това време публиката ще слуша внимателно и ще прецени, дали туристическата дестинация, която ѝ предлагате, ѝ харесва или не, дали би пътувала до там или не.
- Ще завършим с кратка самостоятелна задача за сравнение на петте природни области.
- Бъдете уверени, говорете ясно и... се забавлявайте!"
Обобщение
"Тази дейност отбелязва кулминацията на нашето проектно пътешествие. Ученици, вие демонстрирахте своите знания, умения за работа в екип и способността да се изразявате пред публика. Научихте се как да представяте информация убедително, да цените природното разнообразие на България и да разбирате важността от неговото опазване. Това ни помогна не само за учебния процес, но и за изграждане на увереност, комуникативност и активна гражданска позиция."
Важно!
- Помислете предварително кого можете да поканите като публика - съученици от съседен клас, родители, други учители, директор.
- Ако сметнете, че е подходящо и осъществимо, можете да проведете финалния час в местен музей.
- Предварително изберете всеки от екипите коя област ще представя.
- Напомнете на учениците, че за този час ще е необходимо да донесат всички секции на уебсайта, върху които са работили през последните седмици.
- Преди публичното представяне, дайте 5–10 минути на групите да се подготвят.
- Подгответе символични награди (стикери, аплодисменти) за ангажиране и участие.
- Дайте възможност на публиката също да се включи и да изкаже своето мнение.
- Завършете проекта със самостоятелно попълване на работен лист "Сравнителна таблица". Така ще получите обратна връзка от учениците за усвоените знания.
