Нашият здравословен живот – създаване на плакат и рефлексия

Раздел

Чистота и здраве

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • посочват дейности за здравословен начин на живот – лична хигиена, закаляване, спорт; 
  • обясняват необходимостта от спазване на лична хигиена и дневен режим;  
  • обясняват необходимостта от приемането на разнообразна храна;   
  • създават финален продукт (плакат), който визуализира основни здравословни навици.

Необходими материали:

  • бели листове
  • голям картон (A2 или по-голям)
  • цветни хартии, ножици, лепило
  • флумастери, пастели, стикери
  • малки листчета и моливи (по желание)
Да си припомним
5 минути
Въведение

Учителят въведежда учениците в часа, като им помага да си припомнят какво са научили и направили по време на проекта. Това е подготвителен етап преди създаването на плаката и рефлексията.

Инструкции

Въведете учениците в целта на днешния урок.

  • "Деца, днес ще приключим нашия проект за здравословен начин на живот. Ще си припомним какво научихме, какво ни хареса най-много и ще създадем заедно един голям плакат, който ще покаже всичко важно, което искаме да запомним и споделим. Накрая ще поговорим и за това какво вие лично искате да промените или запазите в ежедневието си."

Обобщение

Тази дейност подготвя учениците да обобщят знанията си и съзнателно да участват в създаването на финалния продукт на проекта.

Важно!

  • Припомнете накратко основните теми от предишните уроци: лична хигиена, здравословни навици, дневен режим, хранителна пирамида.
  • Насочете вниманието към важните неща, които ще бъдат полезни при изработката на плаката.
  • Дайте позитивен и мотивиращ тон на часа.

Материали за дейността

Създаваме плакат “Нашият здравословен живот”
20 минути
Групова работа

Учениците работят по групи и създават общ плакат, като включват здравословни навици, важни елементи от дневния режим, идеи за здравословно хранене и добри примери, които са научили.

Инструкции

Преминете съм създаването на плаката. Раздайте на всеки екип по няколко бели листове, върху които да работят.

  • "Сега ще направим заедно един голям плакат, който ще наречем "Нашият здравословен живот". Ще се разделите на 4 групи и всяка група ще работи върху една част от плаката:
  1. Група 1: Лична хигиена и чистота
  2. Група 2: Дневен режим – какво правим през деня
  3. Група 3: Здравословно хранене – какво включва менюто ни
  4. Група 4: Полезни навици за добро настроение и енергия
  • Използвайте белите листове, цветни моливи, хартиени изрезки, маркери – каквото желаете. Може да рисувате, пишете думи или изречения със съвети към хората. Работете в екип и се забавлявайте!
  • Когато сте готови с листовете, елате и ги залепете на големия плакат - кадастрон."

Обобщение

Създаването на плаката дава възможност на учениците да затвърдят наученото чрез творчество и работа в екип. Плакатът може да бъде поставен в класната стая като видим спомен и вдъхновение.

Важно!

  • Разделете задачите така, че всяка група да има конкретна отговорност, но да усеща, че е част от цялото.
  • Подпомагайте по-бавните групи с насочващи въпроси.
  • Поддържайте добро темпо – сигнализирайте, когато остават 10, 5 и 2 минути.
  • В края съберете учениците около плаката, за да го погледнат като едно цяло.

Материали за дейността

Моята здравословна промяна - рефлексия
10 минути
Рефлексия

Учениците споделят какво са научили от проекта и какво биха приложили в своя живот. Извършват лична рефлексия, свързана със собствения си дневен режим и навици.

Инструкции

Завършете часа с рефлексия.

  • "Чудесна работа, деца! Плакатът е страхотен. Сега ще ви помоля да помислите за себе си:
  1. От кой нездравословен навик сте готови да се откажете?
  2. Кой здравословен навик искате да започнете да практикувате всеки ден?
  3. Как ще го включите в ежедневието си?
  • Нека всеки, който иска, да сподели с класа. Ако предпочитате, може да ми прошепнете или да напишете на листче."

Обобщение

Тази дейност помага на учениците да осмислят личната стойност на наученото и да го пренесат в реалния си живот. Рефлексията развива самосъзнание и лична отговорност.

Важно!

  • Създайте спокойна атмосфера – не натискайте децата да говорят, ако не желаят.
  • Споделете лично своя „здравословен навик“, който искате да приложите – това ще насърчи учениците.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.