Нашият здравословен живот – създаване на плакат и рефлексия
Раздел
Чистота и здраве
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- посочват дейности за здравословен начин на живот – лична хигиена, закаляване, спорт;
- обясняват необходимостта от спазване на лична хигиена и дневен режим;
- обясняват необходимостта от приемането на разнообразна храна;
- създават финален продукт (плакат), който визуализира основни здравословни навици.
Необходими материали:
- бели листове
- голям картон (A2 или по-голям)
- цветни хартии, ножици, лепило
- флумастери, пастели, стикери
- малки листчета и моливи (по желание)
Учителят въведежда учениците в часа, като им помага да си припомнят какво са научили и направили по време на проекта. Това е подготвителен етап преди създаването на плаката и рефлексията.
Инструкции
Въведете учениците в целта на днешния урок.
- "Деца, днес ще приключим нашия проект за здравословен начин на живот. Ще си припомним какво научихме, какво ни хареса най-много и ще създадем заедно един голям плакат, който ще покаже всичко важно, което искаме да запомним и споделим. Накрая ще поговорим и за това какво вие лично искате да промените или запазите в ежедневието си."
Обобщение
Тази дейност подготвя учениците да обобщят знанията си и съзнателно да участват в създаването на финалния продукт на проекта.
Важно!
- Припомнете накратко основните теми от предишните уроци: лична хигиена, здравословни навици, дневен режим, хранителна пирамида.
- Насочете вниманието към важните неща, които ще бъдат полезни при изработката на плаката.
- Дайте позитивен и мотивиращ тон на часа.
Материали за дейността
Учениците работят по групи и създават общ плакат, като включват здравословни навици, важни елементи от дневния режим, идеи за здравословно хранене и добри примери, които са научили.
Инструкции
Преминете съм създаването на плаката. Раздайте на всеки екип по няколко бели листове, върху които да работят.
- "Сега ще направим заедно един голям плакат, който ще наречем "Нашият здравословен живот". Ще се разделите на 4 групи и всяка група ще работи върху една част от плаката:
- Група 1: Лична хигиена и чистота
- Група 2: Дневен режим – какво правим през деня
- Група 3: Здравословно хранене – какво включва менюто ни
- Група 4: Полезни навици за добро настроение и енергия
- Използвайте белите листове, цветни моливи, хартиени изрезки, маркери – каквото желаете. Може да рисувате, пишете думи или изречения със съвети към хората. Работете в екип и се забавлявайте!
- Когато сте готови с листовете, елате и ги залепете на големия плакат - кадастрон."
Обобщение
Създаването на плаката дава възможност на учениците да затвърдят наученото чрез творчество и работа в екип. Плакатът може да бъде поставен в класната стая като видим спомен и вдъхновение.
Важно!
- Разделете задачите така, че всяка група да има конкретна отговорност, но да усеща, че е част от цялото.
- Подпомагайте по-бавните групи с насочващи въпроси.
- Поддържайте добро темпо – сигнализирайте, когато остават 10, 5 и 2 минути.
- В края съберете учениците около плаката, за да го погледнат като едно цяло.
Материали за дейността
Учениците споделят какво са научили от проекта и какво биха приложили в своя живот. Извършват лична рефлексия, свързана със собствения си дневен режим и навици.
Инструкции
Завършете часа с рефлексия.
- "Чудесна работа, деца! Плакатът е страхотен. Сега ще ви помоля да помислите за себе си:
- От кой нездравословен навик сте готови да се откажете?
- Кой здравословен навик искате да започнете да практикувате всеки ден?
- Как ще го включите в ежедневието си?
- Нека всеки, който иска, да сподели с класа. Ако предпочитате, може да ми прошепнете или да напишете на листче."
Обобщение
Тази дейност помага на учениците да осмислят личната стойност на наученото и да го пренесат в реалния си живот. Рефлексията развива самосъзнание и лична отговорност.
Важно!
- Създайте спокойна атмосфера – не натискайте децата да говорят, ако не желаят.
- Споделете лично своя „здравословен навик“, който искате да приложите – това ще насърчи учениците.