Създаваме макет на среда на живот

Раздел

Организмите и тяхната среда на живот

Времетраене

50 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разпознават основни видове среди на живот;
  • описват как е устроена една среда и какви организми я обитават;
  • представят своите знания чрез създаване на модел.

Необходими материали:

  • картонени кутии/капаци за основа на макета
  • цветна хартия, стикери, стари списания
  • ножици, лепило, маркери
  • глина, пластилин или природни материали (листа, камъчета и др.)
  • малки животински фигури (или изображения за изрязване)
  • табелки с етикети за надписване на частите на макета
Създаване на диорама
50 минути
Практическа задача

Инструкции

Тази дейност е извънкласна и учениците продължават да работят в същите екипи.

  • "Деца, вие вече научихте много за различни среди на живот на животните. Сега е ред да покажете какво сте научили. 
  • В предишния урок вие бяхте разделени по отбори и рисувахте средата на живот на няколко животни - Отбор “Полярна мечка”, Отбор “Делфин”, Отбор “Слон“ и Отбор “Бръмбар”. 
  • Сега ще работите в същите отбори, само че задачата е да направите пълноценни и подробни 3Д макети/диорами на съответната среда на живот, която тогава само нарисувахте.
  • Разпределете си добре различните роли. Наблегнете на основните характеристики на средата и помислете и за други животни, които я обитават. Можете да ги нарисувате, да ги добавите като пластмасова фигурка, ако разполагате с такава или да ги направите от пластилин.
  • Направете табелки с имената на средата и животните.
  • Подгответе се да представите своя макет пред класа – каква е средата, кои животни живеят там и как са приспособени към нея."

Обобщение

Чрез създаването на макет учениците визуализират своите знания за средите на живот, свързват теорията с практика и развиват умения за екипна работа и устно изразяване.

Важно!

  • Насочете предварително учениците да си приготвят материали за създаването на макетите (хартия, картонени кутии, фулмастри), пластмасови фигурки на животни.
  • Подгответе учениците, че може да се наложи да споделят донесените от у дома материали със свои съученици, в случай, че не им се падне среда на живот, за която те са подходящи.
  • Следете времето – напомняйте кога е време за преминаване от изработка към приключване.
  • Насърчавайте всички деца да се включат.
  • Заснемете готовите макети – може да оформите изложба или дигитална галерия.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.