Раздел
Читателски опит
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- създават текстове на поздравителна картичка;
- аргументират предпочитания към герои и епизоди от изучавано произведение;
- отразяват впечатленията си от самостоятелно прочетено произведение.
Необходими материали:
- готовите поздравителни картички на учениците
Сцената е твоя – подготви се!
5 минути
Въведение
Учениците се подготвят за представяне – мислят как да опишат картичката си с няколко изречения.
Инструкции
Обяснете на учениците какво предстои.
- "Сега всеки от вас ще представи своята поздравителна картичка до любим приказен герой.
- Погледнете своята картичка. Помислете как ще я представите:
- Кой е героят, на когото пишете?
- Какво му написахте и пожелахте?
- Какво нарисувахте и защо?"
Обобщение
"Подготвяме се да покажем труда и мислите си пред другите – учим се да се изразяваме уверено."
Важно!
- Насочете учениците към кратко, ясно представяне.
- Дайте пример с изказване, за да се ориентират. Може да представите вашата примерна картичка до Храбрия оловен войник.
Материали за дейността
Представям, слушам, споделям
25 минути
Презентация
Учениците представят картичките си пред класа, а съучениците дават позитивна и градивна обратна връзка.
Инструкции
Преминете към представянето на картичките.
- "Сега всеки от вас ще представи картичката си. Когато е ваш ред, застанете отпред и покажете картичката.
- Разкажете с 2-3 изречения какво сте написали и нарисували.
- Класът слуша внимателно. След всяко представяне един съученик споделя какво му е харесало и какво може да се подобри."
Обобщение
"Опознахме нашите любими приказни герои. Показахме си как можем да се изразяваме и да уважаваме труда на другите. "
Важно!
- Моделирайте първите обратни връзки – използвайте фрази: „Хареса ми...“, „Може да бъде още по-добре, ако...“
- Насърчавайте децата, които се притесняват.
- Създайте позитивна атмосфера.
- Завършете с топъл и вдъхновяващ коментар.
Материали за дейността
Приказен финал – изложба за вдъхновение
5 минути
Рефлексия
Учениците подреждат картичките си в изложба.
Инструкции
Завършете часа с рефлексия.
- "Поставете картичките на мястото за изложба. Те ще останат известно време там, за да можем да ги разглеждаме.
- Нека обсъдим един последен въпрос - как се почувствахте, когато представихте картичката си пред другите?"
Обобщение
"Празнуваме труда си и се гордеем с това, което създадохме – с думи и сърце. Рефлексията помага на децата да осъзнаят какво са преживели и научили."
Важно!
- Подгответе място в класната стая за изложба на картичките - на табло, на простор или в специален кът. Могат да бъдат изложени и на друго място в училището.
- Поканете гости (родители,учители, други ученици, директор) да разгледат изложбата, ако има възможност. Може и в друго време.