Раздел

Читателски опит

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • създават текстове на поздравителна картичка;
  • аргументират предпочитания към герои и епизоди от изучавано произведение;
  • отразяват впечатленията си от самостоятелно прочетено произведение.
Сцената е твоя – подготви се!
5 минути
Въведение

Учениците се подготвят за представяне – мислят как да опишат картичката си с няколко изречения.

Инструкции

Обяснете на учениците какво предстои.

  • "Сега всеки от вас ще представи своята поздравителна картичка до любим приказен герой.
  • Погледнете своята картичка. Помислете как ще я представите:
  1. Кой е героят, на когото пишете?
  2. Какво му написахте и пожелахте?
  3. Какво нарисувахте и защо?"

Обобщение

"Подготвяме се да покажем труда и мислите си пред другите – учим се да се изразяваме уверено."

Важно!

  • Насочете учениците към кратко, ясно представяне.
  • Дайте пример с изказване, за да се ориентират. Може да представите вашата примерна картичка до Храбрия оловен войник.

Материали за дейността

Представям, слушам, споделям
25 минути
Презентация

Учениците представят картичките си пред класа, а съучениците дават позитивна и градивна обратна връзка.

Инструкции

Преминете към представянето на картичките.

  • "Сега всеки от вас ще представи картичката си. Когато е ваш ред, застанете отпред и покажете картичката.
  • Разкажете с 2-3 изречения какво сте написали и нарисували.
  • Класът слуша внимателно. След всяко представяне един съученик споделя какво му е харесало и какво може да се подобри."

Обобщение

"Опознахме нашите любими приказни герои. Показахме си как можем да се изразяваме и да уважаваме труда на другите. "

Важно!

  • Моделирайте първите обратни връзки – използвайте фрази:  „Хареса ми...“, „Може да бъде още по-добре, ако...“
  • Насърчавайте децата, които се притесняват.
  • Създайте позитивна атмосфера. 
  • Завършете с топъл и вдъхновяващ коментар.

Материали за дейността

Приказен финал – изложба за вдъхновение
5 минути
Рефлексия

Учениците подреждат картичките си в изложба.

Инструкции

Завършете часа с рефлексия.

  • "Поставете картичките на мястото за изложба. Те ще останат известно време там, за да можем да ги разглеждаме.
  • Нека обсъдим един последен въпрос - как се почувствахте, когато представихте картичката си пред другите?"

Обобщение

"Празнуваме труда си и се гордеем с това, което създадохме – с думи и сърце. Рефлексията помага на децата да осъзнаят какво са преживели и научили."

Важно!

  • Подгответе място в класната стая за изложба на картичките - на табло, на простор или в специален кът. Могат да бъдат изложени и на друго място в училището.
  • Поканете гости (родители,учители, други ученици, директор) да разгледат изложбата, ако има възможност. Може и в друго време.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.