Раздел

Текст и общуване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • създават текстове на поздравителна картичка;
  • аргументират предпочитания към герои и епизоди от изучавано произведение;
  • отразяват впечатленията си от самостоятелно прочетено произведение.

Необходими материали:

  • химикали 
  • книжки с приказки – класически, популярни, подходящи за възрастта, любими на децата
  • илюстрации на приказни герои
  • работен лист “Чернова на картичка до любим приказен герой”
Любимият ми герой от приказка
10 минути
Дискусия

Учениците избират любим герой и споделят какво харесват в него и от кое произведение е.

Инструкции

Започнете часа с дискусия.

  • "Помислете кой е любимият ви герой от приказка, която сте чели.
  • Споделете с класа от коя приказка е и какво ви харесва в него."

Обобщение

"Припомнихме си приказки, които сме чели и обсъждахме ваши любими герои. Това ни помага да се подготвим за следващата стъпка – да измислим какво бихме написали на тези герои в поздравителна картичка и какво бихме му пожелали!"

Важно!

  • Използвайте визуални опори (илюстрации и/или книжки).
  • Може да записвате имената на героите на дъската.
  • Насочвайте към конкретика: „Какво прави този герой специален?“
Какво бих казал на своя любим приказен герой?
15 минути
Самостоятелна работа

Учениците планират какво биха написали на своя избран приказен герой.

Инструкции

Раздайте на учениците работен лист “Планиране на поздравителна картичка” .

  • "Всеки ще получи работен лист, в който да планира до кой приказен герой ще пише поздравителна картичка, защо и какво ще му пожелае.
  • Попълнете отговорите на въпросите:
  • Кой герой избра?
  • Защо го избра?
  • Какво искаш да му кажеш?
  • Какво ще има нарисувано на картичката?"

Обобщение

"Планирахме нашите картички. Така сме готови за следващия път, когато ще ги напишем и направим красиви и истински – с рисунки, цветове и всичко, което искаме да покажем на любимия си герой!"

Важно!

  • Обикаляйте и давайте насоки и идеи.
  • Насърчавайте оригиналност и добри пожелания.

Материали за дейността

Сподели идеята си
10 минути
Презентация

Учениците споделят с класа планирането си и какво ще включва картичката им.

Инструкции

Завършете часа със споделяне на идеите.

  • "Споделете кой герой избрахте и защо. Какво планирате да му напишете?
  • Опишете как ще изглежда картичката. Ако имате готова скица, покажете я."

Обобщение

"Днес завършваме часа с много хубави идеи и вдъхновение! Вече сме готови следващия път да пишем картичките за любимите ни герои!"

Важно!

  • Подберете няколко деца за споделяне (или по желание).
  • Дайте възможност на ученици, които са избрали един и същи герой, да си споделят приликите и разликите в планираното.
  • Дайте възможност за коментари и поощрявайте позитивна обратна връзка от класа.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.