Раздел
Български приноси
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- използват геометрични тела и фигури за изграждане на макети на реални сгради;
- разказват за приноса на българските личности в европейски контекст чрез представяне на избрани архитектурни символи на Европа.
Необходими материали:
- шаблони на геометрични тела
- картон, листове, пластилин, ножици, лепило, флумастри, моливи, линийки
- снимки на сградите от попълнените работни листове
- таймер
Учителят приветства учениците и ги въвежда в ролята на архитекти.
Инструкции
Започнете часа с приветствие.
"Днес влизате в нова роля – вие сте млади архитекти, наети за една важна и вдъхновяваща мисия! Вашата задача е да построите сградите, свързани с живота и постиженията на големите български личности, които проучихте.
Разпечатах за всяка група снимка на сградата, която трябва да се пресъздаде. Ще използвате шаблони на геометрични тела като куб, цилиндър, пирамида и други. Може да работите с картон, пластилин и с всякакви други подходящи материали."
Обобщение
"Вече сме готови да създадем макети на сградите, които са свързани с българските личности. Ще работим заедно, за да пресъздадем тези важни символи на успеха."
Важно!
- Предварително подгответе снимките на сградите и шаблоните на геометрични тела.
- Уверетете се, че всяка група разполага с подръчни материали. Насърчете учениците да ги използват творчески.
Учениците започват работа по “строене“ на сградите, използвайки шаблоните на геометричните тела и подготвените материали. Учителят ги насърчава да работят в екип и да си оказват помощ един на друг.
Инструкции
Раздайте на всички ученици шаблоните на геометрични тела.
"Сега започнете да работите върху вашите макети. Използвайте шаблоните на геометрични тела, за да създадете частите на сградата си. Можете да използвате картон, пластилин и други материали, за да направите сградата си колкото се може по-близка до оригинала. Не забравяйте да работите заедно, всеки архитект трябва да има своя роля: обсъдете кой иска да чертае, кой - да проектира и строи, кой - да украсява. Важно е да обменяте идеи и да следите за оставащото време. Ще разполагате с около 20 минути. Ако времето за работа не ви достигне, след часовете ще може да довършите своята сграда."
Обобщение
"Вече създадохме макети на важните сгради, които са символ на успеха на изследваните български личности. Чрез тази задача научихме как да прилагаме знанията си по геометрията на практика. Бяхте много креативни! Кой знае, един ден може наистина да проектирате сгради, които ще останат в историята и бъдещите четвъртокласници да учат за вас!"
Важно!
- Насърчавайте креативността и разрешаване на проблеми чрез творчески подходи и обсъждане на идеи в екипа.
- Следете за това учениците да следват геометричните принципи при изграждането на макетите.
- Използвайте таймер, за да помогнете на учениците да разпределят времето си ефективно.
- Ако времето в часа не достигне за завършване на макетите, осигурете допълнително такова.
Учениците правят кратко представяне на сградата, града, държавата и българската личност, с която са свързани.
Инструкции
Завършете часа с представянето на макетите.
- "Всяка група ще направи кратко представяне на своята сграда, като посочи коя е държавата и градът, в които се намира, и коя личност е свързана с нея."
- "Покажете макета си и разкажете какви геометрични тела и фигури сте използвали за създаването му, както и какви техники сте приложили."
- "С това представяне ще се подготвим за открития урок, който ни предстои."
Обобщение
"Поздравявам ви, скъпи ученици! Тази дейност ни позволи да свържем нашите макети с географията на България и на Европа и да представим успехите на изследваните личности. Това беше генерална репетиция преди открития урок, който ще проведем по повод 9 май - Деня на Европа."
Важно!
- Помогнете на децата да свържат своите макети с географските и исторически факти, които са проучили.
- Ако има недовършени в предишната дейност макети, помолете учениците да разкажат за свършеното до момента и какво още им остава да направят.
