Извънкласна дейност – Водата променя състоянието си
Раздел
Тела и вещества
Времетраене
50 минути
Цели по предметно знание:
- Учениците различават трите агрегатни състояния на водата и провеждат експерименти за преминаването на водата в различни агрегатни състояния
Необходими материали:
- работен лист “Водни експерименти”
- вода
- лед
- подходящи съдове за вода
- свещ
Експеримент
50 минути
Самостоятелна работа, Практическа задача
Като извънкласна дейност учениците провеждат и документират експерименти, показващи промяната в агрегатното състояние на водата. Така придобиват практически опит и нагледно разбират теоретичните знания от предходния урок.
Инструкции
Раздайте на учениците работен лист, в който са описани стъпките за провеждане на три експеримента за преминаване на водата в различни агрегатни състояния. Дайте инструкции за работа.
- Ученици, внимателно прочетете инструкциите за провеждането на трите експеримента. Запишете своите наблюдения и заключения, като отговорите на въпросите след всеки експеримент.
Обобщение
- Ако експериментите се провеждат в училище, във времето за самоподготовка, помолете колегата, с когото работите, да насочи децата към провеждане на дискусия по повод направените експерименти и наблюденията от тях.
- Ако експериментите се провеждат у дома, отделете минути в началото на следващия час, за да може децата да докладват резултатите от проведените експерименти, и използвайте това като преход към новия урок.
Важно!
- Ако изберете да дадете на учениците задачата като домашна работа, уверете се, че ще имат помощ от родителите си, особено в частта, в която трябва да наблюдават процеса на изпарение на водата.
- Дайте предварителни подробни инструкции за изпълнение на експериментите и огледайте заедно с учениците работния лист.
