Раздел
Професии и предприемачество
Времетраене
60 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- дават примери за движението на парите при размяната им със стоки или услуги;
- изброяват услуги, предоставяни от държавата – образование, здравеопазване, транспорт.
Необходими материали:
- работен лист “Изследване на една държава”
- устройство с интернет или енциклопедия за намиране на информация
Учениците попълват работен лист, в който отговарят на въпроси, свързани с държава по избор - знаме, парична единица, дизайн на банкноти и монети, интересни факти, свързани с образованието.
Инструкции
Раздайте за домашна работа работен лист на всяко дете. Насърчете учениците с помощта на възрастен от семейство да направят проучване в интернет или енциклопедия и да отговорят на въпросите.
След изтичане на предвидения срок от една седмица съберете учениците и помолете няколко от тях да споделят своите отговори.
Обобщение
Тази домашна работа помага на учениците за проекта, като ги насърчава да започнат да мислят за основните елементи на една държава — от символиката на знамето до икономическата система с парична единица и дизайн на монети и банкноти. Попълвайки работния лист, те ще развият креативност, организираност и разбиране за важността на тези компоненти в контекста на тяхната собствена държава, което ще улесни работата им по проекта и ще им даде основа за последващи решения и идеи.
Важно!
- Уверете се, че всички ученици разбират задачата и имат нужните материали и достъп до интернет за попълване на работния лист.
- Насърчавайте учениците да задават въпроси на възрастните, докато попълват работния лист, за да получат по-добра представа за паричните единици и услугата “образование”, предоставяна от различните държави.
