Раздел

Думата като част на речта

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават глагола като част на речта;
  • познават съществителното име като част на речта;
  • разпознават прилагателното име като част на речта.

Необходими материали:

  • флумастери, моливи
  • ножици, лепило, телбод
  • цветни картони A5
  • бели листове A5
  • работен лист “Образец на граматическа книжка”
Да си представим как би изглеждала нашата книжка
5 минути
Дискусия

Учениците разглеждат примерна корица и примерни страници от учителски модел на граматическата книжка. Обсъждат какви елементи трябва да включва всяка от книжките на децата.

Инструкции

Покажете на учениците примерна граматическа книжка, изработена от Вас. 

  • Вижте тази примерна граматическа книжка. Тя е изработена от мен. Какво има на корицата?
  • Какво има вътре?
  • Как искате да изглежда вашата книжка? 
  • Ще имате възможност да създадете всичко сами!

Обобщение

Обобщете.

  • Представихме си как може да изглежда нашата книжка – сега е време да я създадем от нулата!

Важно!

  • Подгответе примерен модел на книжката или снимки. Може да направите няколко различни варианта. При необходимост, може да използвате образец на граматическа книжка.
  • Насърчете личната интерпретация – няма „правилна“ книжка, само креативност!

Материали за дейността

Подготвяме нашите книжки
25 минути
Творческа задача

Учениците създават корица и подреждат страници за всяка от изучаваните части на речта. Сглобяват книжката и я подготвят за попълване.

Инструкции

Дайте инструкции за работа.

  • Вземете картони за кориците в цветове, които ви харесват, както и листове за вътрешните страници.
  • На корицата нека има надпис: „Граматическа книжка – Части на речта на [Вашето име] от [Клас] клас“. Може да направите рисунки.
  • Изработете страници със заглавия „Съществително име“, „Прилагателно име“, „Глагол“.
  • Украсете ги с рисунки, направете ги цветни, може да направите и апликация. След това ще съберем страниците с телбод.

Обобщение

Обобщете.

  • Създадохме нашите лични граматически книжки – вече имаме основата, върху която ще записваме знанията си в следващия час.

Важно!

  • Уверете се, че всяко дете има необходимите материали.Подгответе разнообразни цветове картон.
  • Обърнете внимание на последователността – първо съдържание, после сглобяване.
  • Бъдете готови да помагате с телбода.

Материали за дейността

Нашите книжки са готови да поемат на пътешествие!
5 минути
Рефлексия

Кратко споделяне по двойки какво най-много им е харесало в създаването на книжката и какви са техните очаквания за проекта оттук нататък.

Инструкции

Завършете часа с кратка рефлексия по двойки.

  • Обърнете се към съседа по чин и отговорете на два въпроса:
  1. Какво най-много ми хареса днес в създаването на книжката?
  2. Какво очаквам да добавим в книжката в следващия час?

Обобщение

Обобщете.

  • Създадохме собствени книжки – красива рамка, в която ще вложим знанията си за частите на речта. Вече сме автори!

Важно!

  • Може да предложите някои деца да споделят с целия клас.
  • Подгответе книжките за следващия урок – може да ги приберете при Вас временно.
  • Осигурете допълнително време за работа, ако някои ученици не са успели да завършат книжките си в часа.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.