Раздел

Литературни и фолклорни текстове

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • четат правилно и с разбиране малки по обем художествени или нехудожествени текстове;
  • отговарят кратко на въпроси по съдържанието на изучавано произведение;
  • се ориентират в случката в изучаваното литературно или фолклорно произведение.

Необходими материали:

  • Костюми и реквизити
  • Подготвена сцена с декори
  • Музика или звукови ефекти (ако има)
  • Осветление (ако е налично)
  • Плакати с името на представлението
  • Подготвени сценарии 
  • Фотоапарат или камера
Вълшебната завеса се вдига
5 минути
Въведение

Преди представлението учителят мотивира учениците, напомняйки им, че днес е специален ден. Учениците се подготвят емоционално и технически – обличат костюмите си, правят финални проверки и заемат местата си.

Инструкции

В началота на часа мотивирайте учениците.

  • Днес е нашият голям ден! Работихме усилено, репетирахме и творихме – сега е време да покажем на всички нашата приказка. Спомнете си – най-важното е да се забавлявате и да разкажете историята с усмивка! Готови ли сме да създадем магия?

Обобщение

„Публиката вече чака – време е да покажем нашето вълшебно представление!“

Важно!

  • Успокойте по-притеснените деца с думи като „Ти вече знаеш всичко, просто се забавлявай!“
  • Дайте им време да се настроят, проверете дали всеки е на мястото си.
  • Уверете се, че декорите и реквизитът са готови.

Материали за дейността

Сцената оживява
25 минути
Презентация

Учениците изиграват своето представление пред публиката, следвайки ролите си и показвайки всичко, което са научили.

Инструкции

Преминете към представлението, като отново дадете ясни инструкции на учениците.

  • Време е да вдигнем завесата! Представете си, че сте в истински театър – говорете ясно, движете се уверено и играйте с цялото си сърце! 
  • Актьорите и разказвачът представят приказката с увереност и изразителност. Внимават за гласовете и жестовете си.
  • Сценографите следят за правилното разположение на декорите. Осигуряват реквизита за сцените. Успех на всички!
  • А вие - родители, учители и съученици, се наслаждавайте на представлението!

Обобщение

Обобщете.

  • Браво! Вие направихте нещо незабравимо - накарахте приказката да оживее!

Важно!

  • Ако някое дете забрави репликата си, окуражете го с усмивка или малък жест.
  • Бъдете готови да помогнете при технически затруднения (изместен декор, забравен реквизит).
  • Насърчавайте публиката да аплодира децата.

Материали за дейността

Аплодисменти и гордост
5 минути
Обратна връзка

След края на представлението учениците получават обратна връзка от публиката, споделят емоциите си и отпразнуват успеха си.

Инструкции

За финал насърчете учениците и публиката да споделят своите впечатления.

  • Вие направихте нещо невероятно! Бяхте истински актьори, сценографи и разказвачи. Как се чувствате след първото си представление?
  • Кой от публиката иска да сподели своите впечатления?
  • Сега искам да благодарим на всички, които ни подкрепиха – на публиката, на тези, които помогнаха за костюмите и декорите, и, разбира се, на самите нас!

Обобщение

Обобщете:

  • Днес всички бяхте звезди! Вашият труд и талант направиха приказката жива. Запомнете този момент, защото той показва колко много можем, когато работим заедно!

Важно!

  • Ако има време, дайте думата на няколко зрители да споделят впечатленията си.
  • Насърчете децата да оценят усилията си и да се гордеят със себе си.
  • Ако има награди или грамоти, ги раздайте накрая, за да завършите с позитивна енергия.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.