Представяне на дигиталния комикс
Раздел
Литературни и фолклорни текстове
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- участват в обсъждането на фрагменти от литературното произведение;
- съотнасят заглавие към конкретен епизод;
- проследяват взаимоотношенията между героите в изучавано произведение;
- съпоставят постъпките на героите и нравствените им качества;
- четат с разбиране и изразително текста на изучаваното произведение;
- откриват нравствени ценности в пословици.
Необходими материали:
- готови дигитални комикси на групите
- проектор
- компютър с достъп до интернет (ако ще се публикува онлайн)
- лист за обратна връзка
Учителят насочва учениците към елементите, които трябва да включва представянето на създадения комикс.
Инструкции
Представете на учениците елементите, които трябва да съдържа всяко представяне на комикс.
- Днес ще представим нашите дигитални комикси пред вашите съученици и родители. Ето няколко важни неща, които трябва да запомните, за да се справите чудесно:
- Представете се – кажете имената на учениците, участващи в групата и заглавието на комикса.
- Разкажете историята с няколко изречения:
Кои са героите? Какво се случва в комикса?
Коя е най-важната сцена? Какво искахте да покажете с тази история? - Покажете как сте направили комикса:
Кой какво е рисувал, писал или измислял? Кой беше най-забавният момент, докато работихте? Как решихте как ще изглежда комиксът? - Изберете любим момент:
Прочетете или опишете сцена, която ви харесва най-много. Коя част от комикса ви е най-любима? Защо? - Споделете какво сте научили:
Разкажете как сте работили заедно и какво сте открили. Какво ново научихте? Как ви помогна работата в екип? - Говорете ясно и уверено: Гледайте към публиката и не бързайте.
- Завършете с благодарност.
- Помнете: най-важното е да говорите от сърце и да се гордеете с труда си. Всеки от вас е творец!
Обобщение
Проведохме тази дейност, за да се подготвим как най-добре да разкажем за своята работа. Научихме, че доброто представяне прави впечатление и може да вдъхнови и другите.
Важно!
- Насочвайте учениците чрез отворени въпроси.
- Поощрявайте всеки ученик да се включи с мнение.
- Запишете на флипчарт основните насоки за представяне, за да са видими за учениците, докато говорят.
Всяка група в рамките на 4 минути представя своя комикс, разказва за процеса на работа и какви послания е вложила.
Инструкции
Започнете с представянето на първия отбор.
- Сега ще поканим учениците от първата група. Те ще ни разкажат и покажат своя комикс, създаден по приказката „Всеки остава завинаги“ от Мая Дългъчева. Моля, представете се!
- Разкажете ни как създавахте комикса. Как работихте като екип?
- А какво най-много ви хареса, докато работихте по този проект?
При възможност включете други ученици, родители или гости.
- Благодаря ви! Представянето ви беше вдъхновяващо. Ако някой от публиката има въпрос -– заповядайте!
След представянето на всички групи благодарете на учениците за добре свършената работа.
- Видяхме колко много усилия, творчество и сърце са вложили учениците в своите комикси. Благодарим на всички за вдъхновението и прекрасните послания!
Обобщение
Чрез представянето научихме как се работи в екип, как да разказваме убедително и какво прави един проект въздействащ за публиката.
Важно!
- Следете времето за всяка група (по 4 минути).
- Напомняйте да говорят ясно и да се изслушват взаимно.
- Подгответе проектор, компютър и линкове/достъп до дигиталните комикси (ако са онлайн).
Учениците дават обратна връзка на другите групи чрез позитивни коментари и стикери/усмивки.
Инструкции
Раздайте на всеки ученик и гост лист за обратна връзка.
- Сега, ученици, всеки от вас трябва да избере един комикс, който много му е харесал, и да попълни лист за обратна връзка.
- Помислете: Какво най-много ви хареса? Беше ли идеята интересна, рисунките - красиви, а посланието - разбираемо?
Обобщение
Научихме как да даваме градивна обратна връзка и да ценим усилията на другите. Това ни прави по-добри партньори и създатели.
Важно!
- Подгответе разпечатани листове за обратна връзка.
- Подчертайте, че обратната връзка трябва да е доброжелателна и насърчаваща.
