Раздел

Литературни и фолклорни текстове

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • участват в обсъждането на фрагменти от литературното произведение;
  • съотнасят заглавие към конкретен епизод;
  • проследяват взаимоотношенията между героите в изучавано произведение;
  • съпоставят постъпките на героите и нравствените им качества;
  • четат с разбиране и изразително текста на изучаваното произведение;
  • откриват нравствени ценности в пословици.

Необходими материали:

  • готови дигитални комикси на групите
  • проектор
  • компютър с достъп до интернет (ако ще се публикува онлайн)
  • лист за обратна връзка
Как да представим своя комикс?
10 минути
Въведение

Учителят насочва учениците към елементите, които трябва да включва представянето на създадения комикс.

Инструкции

Представете на учениците елементите, които трябва да съдържа всяко представяне на комикс.

  • Днес ще представим нашите дигитални комикси пред вашите съученици и родители. Ето няколко важни неща, които трябва да запомните, за да се справите чудесно:
  • Представете се – кажете имената на учениците, участващи в групата и заглавието на комикса.
  • Разкажете историята с няколко изречения:
    Кои са героите? Какво се случва в комикса?
    Коя е най-важната сцена? Какво искахте да покажете с тази история?
  • Покажете как сте направили комикса:
    Кой какво е рисувал, писал или измислял? Кой беше най-забавният момент, докато работихте? Как решихте как ще изглежда комиксът?
  • Изберете любим момент:
    Прочетете или опишете сцена, която ви харесва най-много. Коя част от комикса ви е най-любима? Защо?
  • Споделете какво сте научили:
    Разкажете как сте работили заедно и какво сте открили. Какво ново научихте? Как ви помогна работата в екип?
  • Говорете ясно и уверено: Гледайте към публиката и не бързайте.
  • Завършете с благодарност.
  • Помнете: най-важното е да говорите от сърце и да се гордеете с труда си. Всеки от вас е творец!

Обобщение

Проведохме тази дейност, за да се подготвим как най-добре да разкажем за своята работа. Научихме, че доброто представяне прави впечатление и може да вдъхнови и другите.

Важно!

  • Насочвайте учениците чрез отворени въпроси.
  • Поощрявайте всеки ученик да се включи с мнение.
  • Запишете на флипчарт основните насоки за представяне, за да са видими за учениците, докато говорят.

Материали за дейността

Представяме нашия дигитален комикс
20 минути
Презентация

Всяка група в рамките на 4 минути представя своя комикс, разказва за процеса на работа и какви послания е вложила.

Инструкции

Започнете с представянето на първия отбор.

  • Сега ще поканим учениците от първата група. Те ще ни разкажат и покажат своя комикс, създаден по приказката „Всеки остава завинаги“ от Мая Дългъчева. Моля, представете се!
  • Разкажете ни как създавахте комикса. Как работихте като екип? 
  • А какво най-много ви хареса, докато работихте по този проект?

При възможност включете други ученици, родители или гости.

  • Благодаря ви! Представянето ви беше вдъхновяващо. Ако някой от публиката има въпрос -– заповядайте!

След представянето на всички групи благодарете на учениците за добре свършената работа.

  • Видяхме колко много усилия, творчество и сърце са вложили учениците в своите комикси. Благодарим на всички за вдъхновението и прекрасните послания!

Обобщение

Чрез представянето научихме как се работи в екип, как да разказваме убедително и какво прави един проект въздействащ за публиката.

Важно!

  • Следете времето за всяка група (по 4 минути).
  • Напомняйте да говорят ясно и да се изслушват взаимно.
  • Подгответе проектор, компютър и линкове/достъп до дигиталните комикси (ако са онлайн).

Материали за дейността

Оценяваме и се вдъхновяваме
10 минути
Обратна връзка

Учениците дават обратна връзка на другите групи чрез позитивни коментари и стикери/усмивки.

Инструкции

Раздайте на всеки ученик и гост лист за обратна връзка.

  • Сега, ученици, всеки от вас трябва да избере един комикс, който много му е харесал, и да попълни лист за обратна връзка. 
  • Помислете: Какво най-много ви хареса? Беше ли идеята интересна, рисунките - красиви, а посланието - разбираемо?

Обобщение

Научихме как да даваме градивна обратна връзка и да ценим усилията на другите. Това ни прави по-добри партньори и създатели.

Важно!

  • Подгответе разпечатани листове за обратна връзка.
  • Подчертайте, че обратната връзка трябва да е доброжелателна и насърчаваща.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.