Раздел
Планиране и обработка
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците
- посочват грижите за отглеждане на домашни животни;
- представят резултатите от собствената си работа.
Необходими материали:
- Готови макети на ферми
- Работен лист “Критерии за представяне на макет “Моята ферма”
Учителят приветства учениците и гостите на представянето и прави обобщение на наученото до момента.
Инструкции
Поканете отборите да поставят своите макети на видно място в класната стая. Поздравете ги за добре свършената работа и положените усилия.
- През изминалите няколко седмици, ученици, вие подробно се запознахте с живота във фермата - животните в нея, грижите, които полагаме за тях там, с какво се занимава фермерът. Самите вие влязохте в ролята на фермери и успяхте да създадете чудни макети на ферми - такива, каквито вие си ги представяте. А сега дойде време всички да ги разгледаме, а вие да ни разкажете малко повече за тях.
Обобщение
Важно е учениците да осъзнаят, че са научили много - не само за домашните животни, но и за това как да планират проектите си и да работят в екип.
Важно!
- Ако има външни гости - родители, други учители, директор и т.н., приветствайте и тях.
Всеки екип представя своя готов макет като отговаря на четири ключови въпроса. Учителят оценява работата на всеки отбор по няколко критерия.
Инструкции
Преминете към представянето на проектите. Дайте ясни инструкции:
Всяка група ще има 5 минути, в които да представи своята ферма. Това ще стане като отговорите на няколко въпроса:
- Какво се отглежда във вашата ферма?
- Как се грижите за животните в нея?
- Какви продукти получавате от животните, които отглеждате?
- Има ли нещо специално или интересно, което да ни кажете за вашата ферма?
- Нека всяко дете в групата да участва в представянето.
Обобщение
Отново благодарете на учениците за положения труд и ги поздравете за знанията, които са придобили:
- Справихте се чудесно, деца! Личи си колко много труд сте положили, за да създадете макетите си. Бяхте помислили по всички въпроси и показахте колко много сте научили през изминалите седмици.
Важно!
- Докато учениците представят проектите си, вие оценете работата им по работен лист "Критерии за представяне на макет “Моята ферма”
- Насърчавайте останалите ученици също да задават въпроси на всяка от групите.
Материали за дейността
Учениците обсъждат това, през което са преминали по време на проекта - какво им е харесало, кое ги е затруднило и какви други проекти биха искали да имат в часовете по технологии и предприемачество.
Инструкции
Преминете към последната част от урока - рефлексията.
Под формата на дискусия обсъдете:
- Какво ви хареса най-много в създаването на фермата?
- Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?
- Какви други проекти бихте искали да имаме в часовете по технологии и предприемачество?
Обобщение
За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, е нужно винаги да обсъждаме това, през което сме преминали.
Важно!
- Насърчавайте всяко дете да участва в споделянето.
- Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.
