“Моята ферма” – представяне на готовите макети

Раздел

Планиране и обработка

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците

  • посочват грижите за отглеждане на домашни животни;
  • представят резултатите от собствената си работа.

Необходими материали:

  • Готови макети на ферми
  • Работен лист “Критерии за представяне на макет “Моята ферма”
Какво свършихме до момента?
5 минути
Въведение

Учителят приветства учениците и гостите на представянето и прави обобщение на наученото до момента.

Инструкции

Поканете отборите да поставят своите макети на видно място в класната стая. Поздравете ги за добре свършената работа и положените усилия.

  • През изминалите няколко седмици, ученици, вие подробно се запознахте с живота във фермата - животните в нея, грижите, които полагаме за тях там, с какво се занимава фермерът. Самите вие влязохте в ролята на фермери и успяхте да създадете чудни макети на ферми - такива, каквито вие си ги представяте. А сега дойде време всички да ги разгледаме, а вие да ни разкажете малко повече за тях.

Обобщение

Важно е учениците да осъзнаят, че са научили много - не само за домашните животни, но и за това как да планират проектите си и да работят в екип.

Важно!

  • Ако има външни гости - родители, други учители, директор и т.н., приветствайте и тях.
Представяне на макетите
25 минути
Презентация

Всеки екип представя своя готов макет като отговаря на четири ключови въпроса. Учителят оценява работата на всеки отбор по няколко критерия.

Инструкции

Преминете към представянето на проектите. Дайте ясни инструкции:

Всяка група ще има 5 минути, в които да представи своята ферма. Това ще стане като отговорите на няколко въпроса:

  • Какво се отглежда във вашата ферма? 
  • Как се грижите за животните в нея? 
  • Какви продукти получавате от животните, които отглеждате?
  • Има ли нещо специално или интересно, което да ни кажете за вашата ферма?
  • Нека всяко дете в групата да участва в представянето.

 

Обобщение

Отново благодарете на учениците за положения труд и ги поздравете за знанията, които са придобили:

  • Справихте се чудесно, деца! Личи си колко много труд сте положили, за да създадете макетите си. Бяхте помислили по всички въпроси и показахте колко много сте научили през изминалите седмици.

 

Важно!

  • Докато учениците представят проектите си, вие оценете работата им по работен лист "Критерии за представяне на макет “Моята ферма”
  • Насърчавайте останалите ученици също да задават въпроси на всяка от групите.

Материали за дейността

Рефлексия
5 минути
Рефлексия

Учениците обсъждат това, през което са преминали по време на проекта - какво им е харесало, кое ги е затруднило и какви други проекти биха искали да имат в часовете по технологии и предприемачество.

Инструкции

Преминете към последната част от урока - рефлексията.

Под формата на дискусия обсъдете:

  • Какво ви хареса най-много в създаването на фермата?
  • Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?
  • Какви други проекти бихте искали да имаме в часовете по технологии и предприемачество?

 

Обобщение

За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, е нужно винаги да обсъждаме това, през което сме преминали.

Важно!

  • Насърчавайте всяко дете да участва в споделянето. 
  • Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.