Раздел

Планиране и обработка

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават начини за засаждане на растения чрез луковица;
  • представят резултатите от собствената си работа.
Какво следва?
5 минути
Въведение

Учителят ангажира вниманието на учениците със “зеленчуково стихотворение” и поставя целта на урока.

Инструкции

Започнете часа със стихотворение, с което да въведете темата на урока - създаване на “Моята зеленчукова градина”: 

Зеленчуци

Морков, грах и броколи,

цял кош с тях си напълни!

Зеле, тиква и картоф –

само да не е суров!

Най – червения домат

с хубав вкус и аромат.

Зеленчуците вземи,

сладко, сладко си хапни!

С витамините милиони

са храна за шампиони.

             автор: Биляна Дар

Поставете целта на урока:

  • Ученици, през този час всеки от вас ще създаде своя мини оранжерия, в която ще си засади зеленчуци и билки.

Обобщение

С тази дейност се поставя целта на урока и учениците знаят какво се очаква от тях до края на часа.

Важно!

  • Проверете дали всеки отбор разполага с необходимите материали - саксия, картон от яйца или кофичка от кисело мляко, луковица лук, маруля разсад, семена копър и магданоз, пръст, ръкавици.
  • Покажете на учениците примерни идеи за оранжерии в класната стая.

Материали за дейността

Създаване на зеленчукова градина
20 минути
Групова работа

Учениците, разделени на екипи, създават мини зеленчукови градини.

Инструкции

Сложете си ръкавиците за работа.

  • Всеки от вас трябва да постави на ръцете си ръкавици. Това е необходимо от хигиенична гледна точка, за да са чисти ръцете ни, но също така и за да не се нараним при работа.

Покажете на учениците как да напълнят саксиите си - взимат с ръце от плика с пръст и поставят в саксията. След това демонстрирайте как се правят дупчиците, в които се засаждат луковиците, разсада и семената. Накрая полейте с вода. 

Преминете към същинската дейност - всеки сам да засади растенията си. Дайте ясни инструкции на учениците:

  • Всеки от вас има 15 минути време за работа, за да създаде своята градина. Спазвайте стъпките, които ви показах преди малко: поставяне на ръкавиците; слагане на пръст в саксиите; правене на дупчици в пръстта; засаждане на луковиците, разсада и семената; поливане.

Обобщение

След тази дейност учениците на практика познават начините за засаждане на растения - чрез луковица, семена и готов разсад.

Важно!

  • Насърчавайте децата да си помагат взаимно. 
  • Междувременно, докато кипи усилена работа, може в класната стая да звучат подходящи песнички (“Зеленчуци, който не яде”, “Едно картофче”, “Посеяла баба леща” и др).

Материали за дейността

Създаване на табелки за зеленчуковите градини
10 минути
Групова работа

Учениците създават табелки, с които отбелязват какви зеленчуци са засадили в градинките си.

Инструкции

Раздайте на учениците дървени пръчици, с чиято помощ да направят табели за зеленчуковите си градини. Обяснете:

  • Всички получихте дървени пръчици, за да си изработите табели за градинката. Върху всяка пръчица трябва да е написано и нарисувано това, което сте засадили.

Докато учениците работят, обобщете им това, през което са преминали до момента:

  • Запознахме се с различни зеленчуци, забавлявахме се, докато четохме гатанки и стихотворения за тях. Днес научихте и нещо много важно - как да засаждате луковици, разсад и семенца. Сега заедно ще чакаме да пораснат зеленчуците, като всеки ден се грижим за тях.

Обобщение

Всички градинари трябва да познават растенията, които засаждат. В класната стая по табелите ще се ориентираме какви зеленчуци ще пораснат в оранжериите.

Важно!

  • Покажете на учениците примерни идеи за табели.
  • Ако не разполагате с достатъчно време, може децата да довършат табелите за домашна работа.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.