Раздел

Звуков състав на думата

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • пишат правилно беззвучните съгласни с и т пред звучни съгласни в началото и в средата на думата;
  • откриват несъответствия между изговор и правопис на гласни и съгласни звукове.

Необходими материали:

  • компютър/таблет с достъп до интерактивните презентации;
  • проектор;
  • самооценъчни карти;
  • маркери и листове за записване.

Работен лист

Какво открихме в магията на звуковете?
10 минути
Дискусия

Учителят задава въпроса: „Какво открихме в магията на звуковете?“ и насочва учениците към кратка дискусия за най-важните неща, които са научили за правописа на съгласните звукове.

Инструкции

Започнете часа с кратка дискусия за това, което учениците са научили до момента.

  • Какво открихме в магията на звуковете?
  • Отлични наблюдения! А някой може ли да даде пример?
  • Това е много важно за правилното писане. Какво ви беше най-интересно при ученето на тези правила?

Запишете на дъската част от обобщенията на учениците.

  • Радвам се да го чуя! Нека сега запишем тези важни моменти на дъската.

Обобщение

Тази дейност ни помага да си припомним основните моменти от темата, преди да представим своите интерактивни презентации.

Важно!

  • Насочвайте учениците към конкретни примери от работата им по темата.
  • Насърчавайте ги да изразяват мнение и да коментират казаното от съучениците си.
Представяне на проекта с интерактивната презентация
20 минути
Презентация

Учениците представят своите интерактивни презентации пред класа, като обясняват какви правила и закономерности са научили.

Инструкции

Помолете всеки екип да избере един “говорител”, който да представя своята част от интерактивна презентация.

  • Моля, “говорителите” на трите екипа да представят частта от презентацията, по която са работили.
  • Останалите ученици нека слушат внимателно, защото след изложението ще споделят своите впечатления и препоръки.

След края на представянето, помолете останалите ученици да споделят какво им е харесало, какво биха променили, какви препоръки могат да дадат на останалите отбори.

Обобщение

Тази дейност ни помага да споделим знанията си, да видим различни гледни точки и да подобрим уменията си за представяне.

Важно!

  • Насърчете учениците да използват примери.
  • Помогнете им да бъдат ясни и организирани в представянето си.
Рефлексия: Какво научих?
10 минути
Рефлексия

Учениците попълват самооценъчни карти, в които отговарят на въпроси за наученото, запомнените думи и най-забавното предизвикателство.

Инструкции

След като представянето на трите отбора е приключило раздайте на всеки ученик самооценъчна карта с въпроси.

  • Сега ще попълните самооценъчни карти. Спомнете си какво научихте днес. Какво бихте записали?
  • А какво предизвикателство ще запомните от този проект?
  • След като попълните картите си, няколко от вас ще споделят своите отговори.

Обобщение

Рефлексията ни помага да осмислим наученото и да разберем как сме се справили. Тя ни показва какви са били нашите силни страни и в какво можем да се подобрим.

Важно!

  • Подскажете на учениците, че няма „правилен“ или „грешен“ отговор – важно е какво са научили те самите.
  • Насърчавайте ги да бъдат искрени и да дават примери.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.