Най-необикновеният човек: Как творчеството разкрива ценността на човешката личност

Споделете с колеги

Раздел

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е предназначен за ученици от 9-ти клас по философия и има за цел да развие умения за естетическо и етическо оценяване на човешката личност. Чрез творчески задачи като писане на есета, рисуване и създаване на късометражни филми, учениците ще изследват темата за най-необикновения човек, когото са срещнали. Урокът насърчава учениците да разглеждат хуманизма, достойнството и равенството като ключови ценности и да развиват своята естетическа и етическа чувствителност.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще започнат с кратка дискусия върху ценностите на хуманизма и равенството, заложени в Конституцията на България, и как те се свързват с естетическите категории като красиво, грозно, възвишено и морално.
  • Предварителна подготовка: Учениците ще бъдат запознати с хуманитарния проект на режисьора Ян Артюс-Бертран и неговия филм „Човек“, който ще им даде отправна точка за задачата им. Те ще трябва да изгледат поне една част от филма като домашна работа.
  • Творческа задача: Всеки ученик ще избере начин да представи най-необикновения човек, когото е срещнал, чрез една от следните форми: есе, рисунка, късометражен филм, театрален етюд, снимка или музикално произведение. Те ще отговорят на въпроси като: „Какво прави този човек необикновен?“, „Това качество дар ли е или тегло за него?“.
  • Презентации: Учениците ще представят своите творчески задачи пред класа, като покажат своите произведения и обяснят какво качество прави избрания човек най-необикновен.
  • Дискусия и рефлексия: След презентациите ще бъде проведена дискусия, в която учениците ще обсъдят как естетическите и етическите качества на хората се преплитат. Ще се разгледа как необикновените качества правят хората достойни за уважение и защо всички сме равни по достойнство.

Ползи за учителите:

  • Развива естетическа и етическа чувствителност: Урокът помага на учениците да осмислят важността на уважението и равенството чрез изследване на естетическите и моралните аспекти на личността.
  • Насърчава креативно мислене: Чрез творчески задачи като писане, рисуване и филмово творчество, учениците ще развият уменията си за визуално и емоционално изразяване.
  • Лесен за прилагане: Урокът предлага ясни и разнообразни дейности, които насърчават активното участие на учениците и стимулират тяхното творческо мислене.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият естетическо и етическо разбиране за човешката личност чрез творчество и рефлексия.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Дневникът на България: Как ценностите определят пътя на нацията
Моят политически компас: Как да навигираме през идеологиите
Овладей логиката: Ключът към ясното мислене и добрите решения
Градината на света: Как търпимостта и равенството изграждат хармонично общество
Справедливостта в действие: Гватемала и борбата за правда

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.