Как да насърчим добронамереното общуване и активното слушане в класната стая?

Урок за развиване на социално-емоционални умения. Добронамерено общуване и активно слушане.

Споделете с колеги

Раздел

В пълно съзнание за другия

Времетраене

40 минути

Описание

Този урок е част от поредица уроци за развитие на социално-емоционални умения и е предназначен за ученици от 5-ти клас. Основната тема на урока е активно слушане, като целта е учениците да се научат да слушат внимателно, да задават правилни въпроси и да разбират по-добре чувствата и нуждите на другите. Чрез интерактивни игри и упражнения, учениците ще развият умения за ефективна комуникация, което ще подобри взаимоотношенията им в класната стая и извън нея.

Основно съдържание на урока:

  • Въведение: Учениците ще обсъдят ролята на детектива и важността на задаването на въпроси за разкриване на информация, като пренесат тези умения в ежедневното общуване.
  • Практическо упражнение: Чрез играта “Загадъчното животно” учениците ще се упражнят в задаването на въпроси, които им помагат да разберат по-добре събеседника си. Втората част на упражнението включва разиграване на сценарий, в който учениците ще трябва да разберат “мистерията” зад емоциите на свой съученик, използвайки активното слушане и правилните въпроси.
  • Рефлексия и обобщение: Учителят ще насърчи учениците да обсъдят как задаването на въпроси и внимателното слушане могат да помогнат за избягване на конфликти и за подобряване на взаимното разбирателство.

Ползи за учителите:

  • Подобрява комуникационните умения: Урокът насърчава учениците да слушат активно и да задават въпроси, което подобрява комуникацията и предотвратява недоразуменията.
  • Насърчава емпатията: Чрез активно слушане учениците се научават да разбират по-добре емоциите и гледните точки на другите, което засилва тяхната социална осъзнатост.
  • Лесен за прилагане: Урокът е структурирано и съдържа готови материали и насоки, които улесняват учителите в неговото изпълнение.

Изтеглете този урок, за да помогнете на учениците си да развият важни умения за активно слушане и ефективна комуникация, които ще им помогнат да изградят по-силни и позитивни взаимоотношения.

———————————————————————————————————————-
Урокът “Мистерията” е част от системата “Стъпка по стъпка” на Световната банка – инструментариум за насърчаване на социалното и емоционално учене (СЕУ) при деца и младежи.

Искате да включите повече елементи от СЕУ в часовете си? Разгледайте и други уроци за развитие на социално-емоционални умения в пети клас.

За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още уроци по този предмет и клас

Защо е важно да научим четвъртокласниците да се грижат за чистотата в училище, вкъщи и в природата?
Защо е важно да научим четвъртокласниците да формират собствено мнение?
Как да мислим творчески и да създаваме оригинални идеи в училище?
Как да се справим със стреса в училище?
Как да не се обезкуражаваме от временните неуспехи?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.