Парад на професиите: Представяне на проекти
Раздел
Професии и предприемачество
Времетраене
50 минути
Цели по предметно знание:
Учениците
- посочват и назовават някои стоки и услуги;
- назовават машини, апарати и техника, използвани в съвременни професии;
- различават професии, свързани с производство на стоки и услуги;
- проявяват толерантност при работа в група, участват в дискусия и вземат общо решение по проблем или тема;
- представят резултатите от своята работа.
Учениците ще поставят своите шапки и ще подредят плакатите си за представянето. Учителят ще приветства учениците и външните гости, ако има такива.
Инструкции
- Поставете на главите си професионалните шапки, които изработихте.
- Подредете плакатите си на видно място в класната стая.
- Изслушайте приветствените думи на учителя.
Обобщение
"През изминалите три седмици, ученици, вие подробно се запознахте с различни професии и какво правят хората, които ги изпълняват. Самите вие влязохте в ролята на представители на различни професии и успяхте да създадете чудесни проекти. А сега дойде време всички да ги разгледаме, а вие да ни разкажете малко повече за тях."
Важно!
- Поздравете учениците за положените усилия и работата им през последните три седмици.
- Приветствайте външните гости (родители, други учители, директор), ако има такива.
Материали за дейността
Учениците ще представят своите проекти пред класа, като отговарят на няколко ключови въпроса.
Инструкции
- Всяка двойка ще има 3 минути, за да представи своята професия. Отговорете на следните въпроси:
- Коя е професията, която представяме?
- Каква стока или услуга предлага човек, изпълняващ тази професия?
- Кратко описание на дейността и основните задачи на професията.
- Как тази професия може да направи живота на хората по-добър?
- Завършена рисунка на човек, изпълняващ тази професия.
- Нека всяко дете в групата да участва в представянето.
Обобщение
"Днес представихме вашите проекти за Парада на професиите. Вие показахте отлични умения за работа в екип и сътрудничество. Справихте се чудесно и показахте колко много сте научили."
Важно!
Докато учениците представят проектите си, оценете работата им по следните критерии, попълвайки критериална матрица за всеки отбор:
Критерии | Да (2 точки) | Частично (1 точка) | Не (0 точки) |
---|
Създаден е плакат |
Представено е наименованието на професията |
Направена е рисунка |
Посочена е стока или услуга, която предлага |
Направено е кратко описание на дейността |
Посочено е как професията подобрява живота на хората |
Участие на всички членове на групата |
Ясно и добре структурирано представяне |
Отговаряне на въпроси от останалите ученици |
Материали за дейността
Учениците ще обсъдят своите впечатления от работата по проекта и ще дадат обратна връзка.
Инструкции
- Благодарете на учениците за положения труд и ги поздравете за знанията, които са придобили:
- "Справихте се чудесно, деца! Личи си колко много труд сте положили, за да влезете в ролята на своята професия. Бяхте помислили по всички въпроси и показахте колко много сте научили през изминалите седмици."
- Преминете към последната част от урока - рефлексията:
- За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, сега е нужно да обсъдим няколко въпроса.
- Под формата на дискусия обсъдете:
- Какво ви хареса най-много в създаването на проекта?
- Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?
- Какви други проекти бихте искали да имаме в часовете по технологии и предприемачество?
Обобщение
Справихте се чудесно, деца! Личи си колко много труд сте положили, за да влезете в ролята на своята професия. Нека направим специален ритуал: нека всеки да аплодира съученика до себе си и да кажем едно 'Браво!' за добре свършената работа. Очаквам с нетърпение да работим по нови и интересни проекти заедно!
Важно!
- Насърчавайте всяко дете да участва в споделянето.
- Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.