Да бъдеш дърво
Актьорската образователна дейност Аз съм дърво насърчава учениците да развият съпричастност към природата и към всяко живо същество. Те влизат в ролята на дървета, които преминават през различните предизвикателства, които им предлагат четирите годишни сезона - горещината на лятото, студа на зимата, окапването на листата през есента и развиването на новите листа през пролетта.
Тази активност развива в учениците умения, като креативност, активно слушане и актьорско майсторство; нагласа за любов и грижа към околната среда; по-дълбоко разбиране за живота на растенията, в частност на дърветата, а това от своя страна задълбочава осмислянето на необходимостта от екологосъобразен начин на живот.
Аз съм дърво се състои от две части. Първата е ролевата игра, в която под съпровода на драматичното четене на учителя, децата влизат в роля на горска фиданка, която се движи, храни и преживява различни ситуации. Във втората част учениците рисуват рисунка и/или пишат кратък текст, с които да посочат кои са любимите им и най-интересните неща в живота на едно дърво през всеки сезон.
Подходяща за
- текст за четене - на български или на английски език
- музика за фон (препоръчваме Антонио Вивалди -„Четирите годишни времена“)
Цели по предметно знание
- Български език - учениците упражняват слушане с разбиране; запознават се с художествен текст; работят с него като го визуализират и съставят кратък авторски текст.
- Чужди езици - дейността позволява да се проведе изцяло на съответния чужд език. Учениците упражняват слушане с разбиране, затвърждават лексика и създават рисунка и текст на база чутия текст.
- Изобразително изкуство - учениците развиват своето въображение и художествено майсторство, като рисуват по памет това, което са чули в текста.
- Човекът и природата - учениците затвърждават знанията си за климата, годишните сезони и смяната им; за дърветата, техните структурни части и промяната им през всеки сезон.
- ЦОУД - играта е подходяща за развиване на актьорско майсторство в Занимания по интереси.
Цели по умения
- Креативност - учениците развиват своето въображение, творческо усещане и умения за рисуване, като създават рисунка и текст на база слушане на текст; влизат в роля, като изпълняват действия в момента на прочитането на сценария.
- Активно слушане - учениците развиват своето активно слушане, като успяват да останат фокусирани и да изпълняват директни насоки от текст за слушане.
- Актьорско майсторство - учениците влизат в роля и импровизират
За да видиш съдържанието влезте в профила си или се абонирате.
С абонамент за Prepodavame.bg получавате достъп до:
- Качествени обучения с кредит всеки месец
- Над 1200 статии с практични идеи
- Видео курсове със сертификат
- Вътрешноучилищна квалификация и готови обучения
- Работни листове и шаблони (онлайн и за принтиране)
- Архив на уебинари и имейл бюлетин
- Достъп до скрита фейсбук група с екслузивни ресурси