Как делението ни помага в ежедневието?

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№8 по Математика за 4. клас “Математически изследователи – тайните на делението и измерването“.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Добре дошли, изследователи! През следващите две седмици ще се превърнем в истински математически детективи. Нашата мисия е да разкрием тайните на делението и измерването. Големият въпрос, който ще изследваме, е: „Как можем да използваме делението и мерните единици в реалния свят?“ Ще работим с реални задачи, ще планираме, измерваме и разпределяме ресурси, ще създаваме мисловни карти и ще откриваме различни стратегии за решаване. Всеки от вас ще бъде изследовател – готов ли е да започне приключението?
  • Започваме с първото предизвикателство. Ще работите в по-големи групи. Всяка група ще получи листче с казус, който трябва да обсъдите и да предложите начини за решение. Помислете и обсъдете ситуациите от вашия казус. Запишете идеите си и бъдете готови да ги споделите с класа.”

Казуси:

  1. Разполагате с 240 бутилки вода и трябва да ги разпределите по равно между 20 ученици. Колко ще получи всеки? А ако учениците са 30?
  2. Трябва да покриете площ от 120 кв. метра с плочки. Всяка плочка е 20 кв. м. Колко плочки са ви нужни? А ако всяка е 15 кв. м?
  3. Имате 4000 грама ориз. Колко килограма са това? Ако го разпределяте по 500 грама на човек – за колко души ще стигне?
  4. Преобразувайте 3000 милиграма в грамове. Какво действие използваме? А ако имаме 250 000 милиметра – колко километра са това?

Важно!

  • Разделете класа предварително на групи по четирима и раздайте казусите. Може да се наложи някои групи да работят по един и същи казус.
  • Учениците все още не са запознати с алгоритъма за деление с двуцифрен делител, но имат обща представа за концепцията на действието и ще се опитат да предложат различни стратегии за решаване на казусите. 
  • В дискусията след дейността насочвайте разговора чрез конкретни въпроси:
    • Какво означава „по равно“ в този казус?
    • Как решихте колко пъти се побира едно число в друго?
    • Нужно ли беше преобразуване на мерни единици, за да получите отговора?
    • Ако имаме повече ученици или по-малко ресурси – какво се променя?
    • В кои други ситуации сме използвали деление, без да го наричаме така?
  • Записвайте на дъската ключови думи от споделените идеи – деление, по равно, разпределяне, остатък, брой групи, колко пъти се побира, мерни единици, преобразуване, грам, килограм, литър, метър, километър, съкращаване на нули, действие и т.н.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_4kl_BEL_PBO Krali-Marko_RL Rechnik
Речник на непознатите думи в легендата "Как Крали Марко се сдобива със сила и кон"
Prepodavame.bg_1kl_MAT_PBO Pazarat na gorskite jivotni_RL - Tejesti
Карти на тежести, Математика, 1.клас
Copy of Prepodavame.bg -Worksheet Mockups- vertical (22)
"Тримата дървари"- ромска народна приказка
Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Izsledovateli-na-prirodata-prikluchenie-s-chisla-i-izmervaniya_RL-Merni-edinici
Мерни единици за време (табло)
Kak se identificirame kato izbirateli
Как да се идентифицираме като избиратели?

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.