Задачи за движението на Земята
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№1 по География за 5. клас “Движения на Земята: Сезони и часови зони“.
Инструкции, формулирани към учениците:
“Вече имаме екипи! Сега всеки от вас ще получи по един работен лист. Работете самостоятелно, но след това ще обедините резултатите си с екипа.
Какво трябва да попълните в работния лист:
- Покажете на часовника колко часът е в дестинацията ви.
- Определете местното време на пристигане във вашата дестинация, ако излетите от София в 6:00 часа.
- Опишете сезона и защо се различава от този у нас.
- Изберете удобно време за разговор с човек от тази дестинация.
- Измерете разстоянието от София с карта и линия.
След като сте готови с петте задачи се самооценете и после съберете точките общо в екипа.”
Важно!
(10 мин.) Представяне на критериалната матрица:
Обяснете как ще се оценяват резултатите по следните критерии:
- Точност на часовите разлики;
- Измерено разстояние;
- Правилно определен сезон;
- Логика на времето за разговор;
- Използване на приложението;
- Покажете матрицата и отговорете на въпроси за яснота.
(30 мин.) Самостоятелна работа по работен лист:
Раздайте на всеки ученик индивидуален работен лист. Учениците решават следните задачи:
- Часовникът на дестинацията – поставят стрелките върху даден часовник, за да покажат времето в дестинацията, ако в България е 12:00 на обяд.
- Използвайте приложението https://www.travelmath.com/flights/, за да видите продължителността на полета до вашата дестинация. Ако полетът от летище София е в 6:00 сутринта в колко часа местно време ще пристигнете
- Сезонът в дестинацията – рисуват и/или описват текущия сезон в тяхната дестинация и обясняват защо той може да е различен от този в България.
- Подходящо време за телефонен разговор – определят в кой час могат да говорят с човек от тяхната дестинация, така че да бъде удобно и за двете страни.
- Изчисляване на разстоянието – използват карта на света, за да изчислят с помощта на мащаба приблизителното разстояние в километри между София и тяхната дестинация.
Докато екипите работят, им помагайте при нужда и насърчавайте логическо мислене. Проверете отговорите на първия готов от всеки екип.
(10 мин.) Самооценяване и събиране на екипни точки:
След приключване на работата по задачите проследете как учениците обменят данни с екипа си. Дайте верните отговори и всеки ученик трябва да използва критериалната матрица, за да оцени работа си. Екипите събират общия резултат.




