Преобразуване на изречения

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№4 по БЕЛ за 2. клас “Да се опознаем чрез интервю” – как изреченията ни помагат да общуваме“.

Инструкции:

Дискутирайте разликата между съобщително и въпросително изречение.

  • “Каква е разликата между съобщителни и въпросителни изречения? 
  • Какви думи използваме, за да се получат въпросителни изречения? Дайте няколко примера.”

Записвайте на дъската въпросителните думички, които учениците дават като пример – ли, дали, нали, колко, кой, какво, кога, как, къде, защо.

  • “Как се променя интонацията, когато задаваме въпрос устно? Хайде да опитаме.”

Дайте пример с произнасянето на няколко изречения. Покажете на учениците чрез интонация, че едно и също изречение, ако се произнесе нормално и после с възходяща интонация, може да се превърне от съобщително във въпросително. Пример: “Ти отиваш на училище.” и “Ти отиваш на училище?”

  • “Ще разгледаме как да превръщаме съобщителни изречения във въпросителни, като използваме въпросителни частици или възходяща интонация. Нека някой каже едно съобщително изречение и друг да се опита да го превърне във въпросително.”

Раздайте на всеки ученик работен лист за преобразуване на изречения.

  • “Сега ще получите работен лист, в който ще съставяте и преобразувате изречения. Прочетете въпросите внимателно. Имате 10 минути време за работа.”

Важно!

  • Насърчавайте учениците да използват правилна интонация при въпросителните изречения.
  • Помагайте им при подредбата на словореда при преобразуването на изреченията.
  • Записвайте някои от примерните изречения на дъската и обръщайте внимание на частиците, които се пишат отделно: ли, дали, нали, както и на главната буква в началото и препинателния знак в края.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_9kl_BIO_PBO Tainite-na-kletuchnata-reprodukciya_RL Flip-knizhka (1)
Флип-книжка "Малки истории от клетъчния свят"
Prepodavame.bg_2kl_MAT_PBO-Predstavlenie-s-maski_RL-Instrukcii-za-chertane
Инструкции за чертане
prepodavame_izrazi_blagodarnost
Изразяване на благодарност
Prepodavame.bg_10kl_HIMIA_PBO-Himiya-na-Studeniya-Kompres_RL-Entropiya-i-entalpiya
Ентропия и енталпия
Prepodavame.bg_5kl_GEO_PBO Kashta za men misiq arhitect_RL - Mislovna karta
Мисловна карта “Какво трябва да знае архитектът?”, География и икономика, 5. клас

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.