Обучители
Кратко описание:
Последните години в нашата практика се откроява нарастващо вербално, емоционално и физическо насилие сред децата и младите хора. Ставаме свидетели на задълбочаваща се дистанция във връзката на децата с техните родители и учители.
Това ни провокира да потърсим различни източници и добри практики по темата и как другите държави се справят с нарастващата тревожност, агресия и депресия у подрастващите. Виждайки ефективността и ползите от взаимствания от нас модел на обучение в Колумбия, може да приложим този модел „Обучение+Емоция“ тук и да спомогнем за превръщането на Българските училища в „Лаборатория за характери и нравственост“.
Какви теми обхваща обучението?
Модул 1 - Със себе си
Въведение в социално-емоционалното образование и най-важните умения за учене и благополучие в контекста на Българското общество.
Експериментиране с различни практики за фокусиране на вниманието и постигане на осъзнатост, и разбиране на техните ефекти върху туширането на стреса, тревожността и депресията. Насърчаване на осъзнатостта и саморегулацията.
Познаване на различните видове темперамент и нагласи, които влияят върху ученето и формирането на характера
Разбиране как лимбичната система в мозъка е свързана с нашите емоции и реакции.
Модул 2 - Аз и другите. Изграждане на положителни отношения
Представяне на социално-емоционални умения на учениците.
Анализ на речта като ключов фактор за създаването на положителна среда за учене и основен инструмент за микро – моменти.
Идентифициране на различни стилове за разрешаване на конфликти и анализ на техните предимства и недостатъци.
Модул 3 - В класната стая, където създаваме култура, обединяваща учене и емоция
Разликите между позитивна дисциплина и наказателна дисциплина.
Разбиране важността на Рутината, Ритуала и Постоянството за отстъпване на необходимото място и моменти в класната стая в услуга на социалното-емоционално развитие.
Как учителите да идентифицират мотивиращи (микро) моменти по време на обучение, практика или взаимодействие в класната стая, които предоставят възможности за укрепване на социално-емоционалните умения.
Как съзнаване връзката между изразяването на благодарност, оптимизма, благополучието и просоциалното поведение.
Модул 4 - „Моята роля на възпитател” или „Аз като учител”
Уменията на учителя да идентифицира елементите на социално – емоционалните учебни цели и как те се различават от педагогическите цели.
Да усеща двигателя на мотивацията в обучението и връзката му с любознателността.
Да проявява дълбоко разбиране на „микро – моментите” и тяхната стойност в социално-емоционалното обучение. Да улавя онези ситуации, елементи на общуването, вербални и невербални, в които е заложен потенциал да служат за затвърждаване на социално-емоционални умения.
За кого е подходящо обучението?
Обучението е подходящо за учители, образователни експерти, училищни психолози, студенти по педагогика 4 курс, и всеки друг, който работи с деца и младежи или желае да подобри своите умения за ефективна комуникация и междуличностни отношения. Това обучение е ценно за тези, които искат да допринесат за пълноценното развитие на младите хора и да създадат подкрепяща и стимулираща учебна или социална среда.
След обучението участниците ще:
Запишете се
За да се запишете за обучението е необходимо да влезете в профила си. Ако нямате профил може да се регистрирате безплатно от тук.
Обучението е минало. Може да разгледате всички наши актулни обучения на тази страница.
Как протича обучението?
Обучение чрез виртуална платформа, която дава достъп до десетки материали с ексклузивно съдържание (видеа, аудио записи и статии)
Онлайн обучение, което включва 3 виртуални семинара с експерти по социално-емоционално обучение, онлайн срещи и на финала завършва с дипломиране.
Среща 1 – опознавателна и ориентировъчна
19/02 от 18:00 до 19:00
Среща 2 – задълбочаване в информацията от модул 1 и модул 2
02/03 от 09:00 до 14:00
Среща 3 – задълбочаване в информацията от модул 3 и модул 4
09/03 от 09:00 до 14:00
Прилагане на придобитите познания на практика.
Често задавани въпроси
Всяко училище, което е активирало абонамент, получава достъп до ексклузивни ресурси, материали и обучения на Prepodavame.bg. Като част от абонамента училището може да включи неограничен брой учители на нашите обучения безплатно.
Най-лесният начин е да влезете в профила си. Ако имате активиран абонамент, това ще отключи достъпа до ексклузивно съдържание и формата за регистрация, която се намира на тази страница.
Ако все още не сте сигурни, може да ни пишете на help@prepodavame.bg с името и населеното място на Вашето училище и ще Ви съдействаме.
Синхронната част на обучението ще се проведе на 17 юни 2023 г. от 9 до 16 ч.
Обучението се провежда онлайн в платформата zoom. Уверете се, че имате достъп до нея, както и че разполагате със слушалки и удобно място у дома, за да се включите активно в няколкото групови задачи по време на обучението.
Синхронната част на обучението е с обща продължителност от 8 академични часа. В обучението са включени също предварителна задача и асинхронна задача за изпълнение до две седмици след срещата.
Обучението се провежда онлайн, като се състои от синхронни срещи в платформата zoom.
Ако сте от училище с активен училищен абонамент, обучението за Вас е безплатно като част от услугите в абонамента. Просто влезте в профила си и попълнете формата за регистрация.
Ако нямате активиран абонамент, попълнете формата за регистрация, като може да заплатите таксата за участие с карта или по банков път.
След регистрация ще получите по имейл линк за достъп до обучението и първата задача няколко дни преди 17 юни.
Всеки участник в обучението, който е присъствал на синхронната част и е изпълнил задачата ще получи сертификат с 1 квалификационен кредит.
Няма ограничение за броя участващи от едно училище. Знаем, че училищата са различни и съответно броят учители с интерес към ПБО е различен.
Може да платите за обучението с дебитна или кредитна карта или по банков път.
Ако имате нужда от фактура, може да посочите това във формата за регистрация с данните на Вашата организация и ще Ви издадем фактура.