Карта на звуците

Ние, хората, възприемаме голяма част от заобикалящия ни свят чрез зрението - гледаме красотата на зелената гора, синьото небе и безкрайната шир на морето. Често пъти обаче, водени от очите, пропускаме да обърнем внимание на останалите си сетива и пропускаме песните на птиците или аромата на билките.

Творческата дейност Карта на звуците ще фокусира учениците именно върху звуци, идващи от природата - песните на вятъра, птиците и щурците, шепота на листата и още толкова много! - и ще ги провокира да картографират това, което чуват.

Слушайки музиката на природата и рисувайки карта на чутото, децата и младежите ще развият емпатия и любов към природата, осъзнаване за свързаността в една екосистема; паралелно с това ще развият своята креативност и организационни и комуникационни умения. 

Подходяща за

Необходими материали:
  • Цветни пишещи средства
  • Картна основа - листа във формат А3, тефтери с бели листа, дневници
Време за активността: 20 мин.

Цели по предметно знание

  • Изобразително изкуство - учениците рисуват символи, отговарящи на звуците, които чуват. Разполагат малките рисунки върху лист, подреждат и оформят своята карта.
  • Музика - дейността показва на учениците естествените звуци, идващи от природата, които са вдъхновение за много изпълнители; могат да отмерват ритъм и такт; развиват слуха си.
  • Чужди езици - дейността може да се проведе изцяло на чужд език; учениците съставят легенда на звуците на английски език (например) и по този начин упражняват лексика и умението писане; по време на дискусията упражняват езиковите умения говорене и слушане. 
  • География и икономика - дейността е подходяща за упражняване на ориентиране в пространството, посоките на света, както и картиране - създаване на карта, в определен мащаб, с легенда и символи.
  • Биология и здравно образование, Човекът и природата - дейността е подходяща за затвърждаване на материал, свързан с живите организми и хабитатите на бозайници, птици, насекоми, влечуги и други.

Цели по умения

  • Учениците подобряват организационните си умения като разпределят времето, с което разполагат, за да изпълнят задачата си.
  • Учениците развиват комуникационните си умения, като изразяват своите мисли по време на дискусия и рефлексия; упражняват формална комуникация; изслушват се и задават допълнителни въпроси.
  • Учениците развиват своята креативност, като откриват уникален начин да визуализират това, което чуват сред природата.
  • Учениците показват емпатия към природата и нейните обитатели, грижат се за околната среда, като внимават как се придвижват, и изследват растенията и животните около тях, без да ги нараняват.

За да видиш съдържанието влез в профила си или се абонирай.

С абонамент за Prepodavame.bg получавате достъп до:

Присъедини се към над 7500+ абонирани учители и над 250 училища