Да бъдеш дърво

Актьорската образователна дейност Аз съм дърво насърчава учениците да развият съпричастност към природата и към всяко живо същество. Те влизат в ролята на дървета, които преминават през различните предизвикателства, които им предлагат четирите годишни сезона - горещината на лятото, студа на зимата, окапването на листата през есента и развиването на новите листа през пролетта.

Тази активност развива в учениците умения, като креативност, активно слушане и актьорско майсторство; нагласа за любов и грижа към околната среда; по-дълбоко разбиране за живота на растенията, в частност на дърветата, а това от своя страна задълбочава осмислянето на необходимостта от екологосъобразен начин на живот.

Аз съм дърво се състои от две части. Първата е ролевата игра, в която под съпровода на драматичното четене на учителя, децата влизат в роля на горска фиданка, която се движи, храни и преживява различни ситуации. Във втората част учениците рисуват рисунка и/или пишат кратък текст, с които да посочат кои са любимите им и най-интересните неща в живота на едно дърво през всеки сезон.

Подходяща за

Необходими материали:
Време за активността: 30 мин.

Цели по предметно знание

  • Български език - учениците упражняват слушане с разбиране; запознават се с художествен текст; работят с него като го визуализират и съставят кратък авторски текст.
  • Чужди езици - дейността позволява да се проведе изцяло на съответния чужд език. Учениците упражняват слушане с разбиране, затвърждават лексика и създават рисунка и текст на база чутия текст.
  • Изобразително изкуство - учениците развиват своето въображение и художествено майсторство, като рисуват по памет това, което са чули в текста.
  • Човекът и природата - учениците затвърждават знанията си за климата, годишните сезони и смяната им; за дърветата, техните структурни части и промяната им през всеки сезон.
  • ЦОУД - играта е подходяща за развиване на актьорско майсторство в Занимания по интереси.

Цели по умения

  • Креативност - учениците развиват своето въображение, творческо усещане и умения за рисуване, като създават рисунка и текст на база слушане на текст; влизат в роля, като изпълняват действия в момента на прочитането на сценария.
  • Активно слушане - учениците развиват своето активно слушане, като успяват да останат фокусирани и да изпълняват директни насоки от текст за слушане. 
  • Актьорско майсторство - учениците влизат в роля и импровизират

За да видиш съдържанието влез в профила си или се абонирай.

С абонамент за Prepodavame.bg получавате достъп до:

Присъедини се към над 7500+ абонирани учители и над 250 училища