Как да подкрепяме и развиваме начинаещи педагогически специалисти
Обучители
Кратко описание:
Искате ли наставничеството във Вашето училище да стане ефективна структура през учебната година? Добре организираното наставничество може да трансформира цялата работна среда и да създаде култура на професионален израстване за всички учители. Обучението ще ви даде инструменти за изграждане на система, която носи полза на цялото училище. Ще научите как да структурирате наставническата дейност през годината и да превърнете отношенията между наставници и начинаещи учители в истинско професионално партньорство.
Какви теми обхваща обучението?
- Въведение в ролята на наставник.
Създаване на индивидуален план за подкрепа на новоназначен учител за учебната година. - Изграждане на доверие.
Стъпки за създаване на професионални взаимоотношения и сътрудничество. - Наблюдение на учебен час
Планиране и осъществяване на наблюдение на учебен час от наставника. - Даване на обратна връзка.
Подходи за даване на конструктивна обратна връзка и преодоляване на съпротиви.
За кого е подходящо обучението?
- За учители - наставници от начален, прогимназиален и гимназиален етап;
- За директори на училища и заместник - директори по учебната дейност, които искат да създадат ефективна система за наставничество в училище;
- За училищни екипи, които искат да въведат структура в подкрепата на новоназначени учители.
След обучението участниците ще:
Запишете се
За да се запишете за обучението е необходимо да влезете в профила си. Ако нямате профил може да се регистрирате безплатно от тук.
Обучението е минало. Може да разгледате всички наши актулни обучения на тази страница.
Как протича обучението?
Ние вярваме, че най-доброто учене се случва стъпка по стъпка. Затова сме подготвили за Вас процес в три части, който ще Ви преведе от лична подготовка, през съвместна работа, до финално приложение. Работим заедно, за да си тръгнете от обучението с по-дълбоко разбиране по темата и с мотивация да приложите наученото още на следващия ден.
Предварителната задача има за цел да позволи на обучаемите да рефлектират върху своя досегашен опит. Тя представлява въпросник за индивидуално попълване от всеки участник. Резултатите от нея помагат да обучителя да адаптира обучението спрямо конкретните нужди на аудиторията.
Синхронната част на обучението се провежда в 4 сесии в обявения ден. Те комбинират представяне на различни стратегии, споделяне на опит и работа в малки групи по казуси. За да се включи пълноценно, всеки участник трябва да разполага с компютър, микрофон и работеща камера.
Последващата задача включва задача за приложение на наученото и споделяне на научените уроци от участниците в обучението. Тя е задължителен елемент за получаване на кредит от обучението. Обучителният екип проверява задачите и връща обратна връзка за изпълнението им.