Математическо предизвикателство за 3. – 4. клас: Колко са прозорците на моята къща?

Тази задача може да се използва като въведение в идеите за площ и периметър, като същевременно позволява на децата да практикуват своите умения за броене и да откриват зависимости при числата.

Предизвикателството насърчава систематичния подход и предоставя възможност на учениците да обясняват как са достигнали до конкретните решения. Тази задача овластява децата да преследват любопитството си, задавайки въпроси като „Чудя се какво би станало, ако...?“

Ако любопитството е нещо, което развивате в класната си стая, тогава видеоклиповете, споменати по-долу в статията, може да са полезни.

Подходяща за

Необходими материали:
  • кибритени или други дървени клечки - поне по 31 (или повече) за всяка група
Време за активността: 40 мин.

Цели по предметно знание

Учениците:

  • намират страна на правоъгълник по дадени обиколка и дължина на другата му страна;
  • намират  лице на правоъгълник.

Цели по умения

Учениците:

  • развиват критично мислене;
  • изграждат умения за работа в екип;
  • усъвършенстват уменията си за учене и математическата си грамотност.

За да видиш съдържанието влезте в профила си или се абонирате.

С абонамент за Prepodavame.bg получавате достъп до:

Присъедини се към над 7500+ абонирани учители и над 250 училища