Комплект за наблюдение
“Комплект за наблюдение” е кратка дейност, която е подходяща за фокусиране преди въвеждане на ново знание. За 120 секунди децата трябва да забележат възможно най-много предмети от природата наоколо. Кой ли ще запише най-много?!
Подходяща за
Необходими материали:
- 15-20 предварително събрани от вас природни обекти (шишарки, камъчета, клонки и други)
- стара хартия
- химикалки, моливи
- листа за писане
Време за активността: 15 мин.
Цели по предметно знание
- Изобразително изкуство и графичен дизайн - учениците наблюдават околната среда и пресъздават чрез рисуване обектите, които виждат. Развиват своето възприятие за естетика, цветоусещане и наблюдават нюанси, детайли и светлосенки, които пресъздадат в реално време.
- Български език - учениците използват формален и неформален стил на комуникация; създават описателен авторски текст по конкретна инструкция за обем и стил на писане.
- Биология и здравно образование, Човекът и природата - дейностите са подходящи за затвърждаване на материал, свързан с биоразнообразието - дървета, храсти, тревисти растения, насекоми, птици, дребни бозайници и други.
- География и икономика - дейностите са подходящи по време на изучаване на всички геосфери, тъй като позволяват детайлно наблюдение и пресъздаване на всички природни компоненти, съществуващи в даден ландшафт.
- Чужди езици - учениците упражняват четене, говорене, задаване на въпроси с отворен и затворен отговор, упражняват нова лексика и различни времена. Дейностите позволява да се проведе изцяло на съответния чужд език.
- Математика - учениците могат да извършват математически изчисления с обектите, които наблюдават; да измерват разстояние; да наблюдават геометрични фигури.
- ЦОУД - Трите дейности са подходящи за “Отдих и спорт” и “Занимания по интереси”.
Цели по умения
- Учениците укрепват сътрудничеството помежду си, като си помагат, разпределят си роли и допринасят равно за успеха на екипа си.
- Учениците развиват своята саморегулация, като успяват да задържат вниманието си и да изключат разсейващите ги фактори.
- Учениците подобряват своята вербална и невербална комуникация, като задават въпроси, отговарят на въпроси; общуват неформално със съучениците си и формално с учителите.
- Учениците подобряват организационните си умения, като разпределят задачите, времето и изпълнените задания.
- Учениците развиват любов и отговорност към природата, грижейки се за околната среда, наблюдавайки и най-малките детайли в живите организми и неживите предмети наоколо.
За да видиш съдържанието влезте в профила си или се абонирате.
С абонамент за Prepodavame.bg получавате достъп до:
- Качествени обучения с кредит всеки месец
- Над 1200 статии с практични идеи
- Видео курсове със сертификат
- Вътрешноучилищна квалификация и готови обучения
- Работни листове и шаблони (онлайн и за принтиране)
- Архив на уебинари и имейл бюлетин
- Достъп до скрита фейсбук група с екслузивни ресурси