Цели на дейността
- Задаване на ясно измерима цел по умение за нашите ученици
Начин на работа
В училищни екипи, синхронно
Време
70 мин
Стъпки
- Попълваме нашата цел за умението на фокус
- Разписваме поведения на учениците, към които се стремим
- Разписваме действия на учителя, които ще подкрепят учениците
Инструкция
В училищен екип
Стъпка 1 (около 10 минути)
Работете в работния лист на вашето училище .
Попълнете целта за развиване на умение на фокус. Мислете за активен глагол: какво искате учениците да правят, за да знаем, че са развили елемента на умението на фокус?
Инструкция
В училищен екип
Стъпка 2 (около 35 минути)
Попълнете първо дясната колона на таблицата в работния лист – тази за учениците.
Какви проявления на умението искате да виждате във вашите ученици до края на учебната година? Записвайте по едно проявление и прилежащите му реплики на ред. Разпишете поне 5 реда от таблицата.
Прочетете отново поведенията и ги степенувайте – кое след кое се развива? Разместете ги в таблицата по време на развитие.
Важно!
Въпреки че имате пример в работните листа, невинаги е лесно да си представим конкретни проявления като доказателства за развиване на компетентности. Затова ви предлагаме да отделите време и да разгледате следните ресурси (може да ги разпределите помежду си в екипа):
- Разписани критериални матрици от Наръчника
- Изследването на елементи и проявления за уменията от предварителната ви задача в седмица 3 (от 21 ноември)
- Видео на урок
- Статия с пример за проекто-базирано обучение и развиване на умения (добър начин да се обедини моделът “Ученикът в центъра” с компетентностния подход)
- Стандарт за качество на Международната асоциация “Стъпка по стъпка”
Инструкция
В училищен екип
Стъпка 3 (около 25 минути)
Обсъдете и запишете в лявата колона чрез какви педагогически подходи и конкретни стратегии ще работите за проявлението от дясната страна на реда.
По какъв начин помага стратегията да поставите вашите ученици в центъра на обучението?
Кога смятате да въведете стратегията – след като видите проявленията на предната у вашите ученици или още преди това?
Колко регулярно смятате да я използвате, за да видите резултати?
Важно!
Ако се чудите как да подходите в избора на стратегии, предлагаме ви тези варианти:
- Споделете стратегиите и подходите, които чухте в отделните ПУО срещи. Коя практика ви направи впечатление и за коя цел работи?
- Разгледайте Наръчника и/или презентациите за подготовка на колеги от другите училища – там има голям набор от стратегии.