Дискусия: Липса на доверие в европейските институции

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Описание на Работния Лист “Дискусия: Липса на Доверие в Европейските Институции”

Този работен лист насочва вниманието към липсата на доверие в европейските институции, особено сред младите избиратели, и предлага дебат за възможностите за участие и влияние, които гражданите имат в рамките на Европейския съюз (ЕС). Предназначен за ученици, този материал може да се използва в часове по история, гражданско образование, както и в други класни и извънкласни дейности, целящи насърчаване на гражданската активност.

Идея и Предварителна Подготовка:

  • Цел: Обсъждане на начините, по които ЕС влияе на живота на гражданите си, и разглеждане на причините за липсата на доверие към европейските институции.
  • Подготовка: Учениците могат да получат предварителни въпроси за обмисляне или дебатът може да се проведе без тях, в зависимост от предходните знания на учениците за ЕС.

Въпроси за Дискусия:

  • Ролята и влиянието на ЕС и неговите институции върху държавите-членки.
  • Възприемането на стойността и въздействието на ЕС върху ежедневието на гражданите.
  • Обсъждане на ползите и предизвикателствата от членството в ЕС.
  • Разглеждане на възможностите за гражданско участие в рамките на ЕС.

Ползи за Учителите:

  • Подобрява Критичното Мислене: Стимулира учениците да анализират и оценяват сложни въпроси, свързани с международните отношения и европейската политика.
  • Насърчава Гражданската Активност: Помага на учениците да разберат важността на тяхното участие в европейските демократични процеси.
  • Подкрепя Междупредметните Връзки: Материалът може да се интегрира в различни дисциплини, като помага на учениците да разберат мултидисциплинарния характер на съвременните глобални предизвикателства.
  • Повишава Информираността: Предоставя възможност на учениците да се информират по-добре за функциите и ролята на ЕС, което е особено важно в контекста на нарастващата глобализация.

Създаден по проект “Как да преподаваме активно гражданство?”, съфинансиран от ЕС.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_10kl_Fizika_PBO Optichna-iluziya-bezkraen-tunel_RL Vyarno-ili-nevyarno
Вярно или невярно? (твърдения за ток и светлина)
Prepodavame.bg-RL-Zimen dizain na chasha
Зимен дизайн на чаша
91
Цели за 2024 г.
Prepodavame.bg_5kl_BEL_PBO_Chovekat-i-svetat-pateshestvie-prez-istorii_RL_V-sveta-na-Chavdar
В света на Чавдар: Ценности и избори
Prepodavame.bg_10kl_HIMIA_PBO-Pochistvane-na-sreburni-predmeti_RL-Potumnyavane-na-srebroto-karta
Потъмняване на среброто (технологична карта)

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.