Поетични съкровища

Споделете с колеги

Подходящ за класове

Подходящо за предмети

Описание

Работен лист от ПБО№10 по Български език и литература за 4. клас “„Обичам те, родино!“ – България през очите на поезията и изкуството“.

Инструкции, формулирани към учениците:

  • “Ученици, сега ще се потопим в поезията на Елисавета Багряна. Всеки екип ще получи едно четиристишие от стихотворението „Обичам те, родино!“.
  • Прочетете внимателно строфата два пъти. В работния лист запишете:
    • всички епитети (думи, които описват по красив начин);
    • всички сравнения (когато нещо се сравнява с друго чрез „като“ или „сякаш“);
    • римуващите се думи (думи, които звучат еднакво в края на два стиха). 
  • Бъдете готови да прочетете строфата пред класа и да покажете къде открихте поетичните съкровища.
  • Ако някой екип открие израз, който не е сигурен дали е епитет или сравнение, подгответе въпрос за обсъждане с всички.”

Важно!

  • Наблюдавайте работата на учениците и подпомагайте при колебания.
  • По време на представянето записвайте на дъската примери от различните екипи, за да се оформи обща „съкровищница“ на поетичните средства.
За да свалите този работен лист трябва да сте влезли в профила си и да имате активен абонамент.

Още практични материали за вас

Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Patuvane prez moite spomeni ot sachinenie do animaciq _RL - Primeren razkaz po lichen spomen
Примерен разказ по личен спомен
Работен лист есенна думоблъсканица търсене на думи
Есенна думоблъсканица
Prepodavame.bg_2kl_BEL_PBO Literaturno chetene_RL - Karti opisanie kum urok 2
Карти с думи за описание
73
Жива и нежива природа
Prepodavame.bg_3kl_BEL_PBO Kak da napravim sveta zlaten, srebaren, skupoceneni_RL - Instrukcii za rabota po grupi
Декор, костюми и разпределение на ролите

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.