Цели на дейността
Систематизиране на модел за развиване на умения на 21-ви век у учениците на база личния опит на учителите
Начин на работа
В учебна група, синхронно
Време
30 мин
Стъпки
- Самостоятелно мислене по въпроси
- Обсъждане и създаване на диаграма
Ресурси
Работни презентации в Гугъл Класна Стая – по една на група
Инструкция
В група
Стъпка 1 (5 минути)
Самостоятелно помислете върху следните въпроси:
- Как поставям ученика в центъра на моята класна стая – кое от проявленията ми беше на фокус досега? Коя една стратегия използвам устойчиво (повече от 2 пъти), за да го постигна?
- Върху кое умение работих – промени ли се фокусът, след като се видях с учениците и започнахме да работим заедно?
- Как запознах учениците с умението на фокус?
- Коя стратегия проработи изключително добре за развиване на умения?
- Кое беше предизвикателно за мен като учител? А за учениците ми?
- Как проучвах нови идеи за развиване на умението ми на фокус?
- Бях ли си поставил/а цел за умението? Доколко успяхме да я постигнем (къде се намираме в пътя)? От какви ресурси имам нужда още?
Инструкция
Самостоятелно
Стъпка 2 (25 минути)
- Определете един член на групата, който следи за времето.
- Определете един член на групата, който води записки / прави диаграма.
Задача:
Ако трябва да представите пътя на един учител в развиването на умения на 21-ви век у своите ученици, как би изглеждал той? Нарисувайте и обозначете диаграма (или друг вид подходящо изображение) в работния лист на вашата група в класната стая.
Съчетайте създаването на пътя със споделянето – може един член на екипа да сподели и да започнете с неговия път, после с всяко следващо споделяне да го надграждате и допълвате диаграмата.