Климатичните промени: проектно-базирани дейности за учене и действие
Дата: 22 февруари
Брой кредити: 1 - Участниците получават удостоверение с квалификационни кредити
Продължителност: 16 академични часа
Подготовка - 2 ч.
Синхронно обучение: 09:00 -
16:00 (вкл. почивки)
Последваща асинхронна задача: 6 ч.
Форма на провеждане: Онлайн синхронно обучение

Обучители

Златина Цветкова
Обучител
Златина Цветкова е обучител и фасилитатор, който създава пространства за личностно и обществено развитие, вярвайки, че промяната започва както отвътре, така и отвън – не можем да изграждаме по-добър свят, без сами да се развиваме. Тя се стреми да допринесе за едно по-справедливо, устойчиво и хармонично бъдеще, в което природата процъфтява, човешките взаимоотношения са пълноценни, а надеждата за утрешния ден е жива. В своята работа Златина прилага холистичен и системен подход, съчетаващ различни дисциплини. Завършила е магистратура по управление на образователни програми, има опит като програмен мениджър на бакалавърска програма по дизайн мислене и активно фасилитира инициативи за цялостна екологична и социална регенерация в различни биорегиони по света.

Кратко описание:

Как да направим темата за климатичните промени интересна и мотивираща за учениците? Могат ли проектно-базираните дейности да изградят у тях разбиране за сложните причини и последствия на климатичните промени? А какви възможности предлага този подход за развиване на критично мислене, работа в екип, креативност и емпатия? Много учители се чувстват несигурни или смятат, че темата за климата е твърде абстрактна за класната стая.

Обучението „Климатичните промени: проектно-базирани дейности за учене и действие“ цели да предостави на учителите ефективни методи за преподаване по темата. В рамките на обучението ще разгледаме как проектно-базираните и изследователски подходи могат да бъдат използвани за задълбочаване на знанията на учениците, както и за изграждане на умения за съвместно решаване на реални проблеми. Ще разгледаме и практични идеи за това как да насърчим учениците да бъдат по-активни и отговорни, когато става дума за грижата за планетата.

Какви теми обхваща обучението?

  • Запознаване с основните причини и фактори, които водят до климатичните промени;
  • Проектно-базирани дейности за изследване на климатичните промени – как да ги използваме в класната стая;
  • Насърчаване на екипната работа, критичното мислене и креативността чрез изследователски подходи;
  • Практически идеи за ангажиране на учениците в решения на екологични и социални предизвикателства;
  • Изграждане на емпатия и отговорност към околната среда чрез класни и извънкласни дейности.

За кого е подходящо обучението?

Обучението е подходящо за учители от всички етапи на училищното образование, които искат:

  • да привлекат интереса на учениците към темата за климатичните промени;
  • да използват проектно-базирани методи за по-ефективно преподаване;
  • да развиват критично мислене, екипна работа и креативност у учениците;
  • да превърнат сложни научни и социални теми в лесни за разбиране и практически приложими концепции.

След обучението участниците ще:

1
Планират проектно-базирани дейности и уроци, свързани с темата за климатичните промени;
2
Развият умения за използване на изследователски подходи в класната стая;
3
Разбират как да насърчат учениците да предлагат решения на реални екологични проблеми;
4
Вдъхновяват учениците да се грижат за природата, като изграждат емпатия и лична отговорност.

Запишете се

За да се запишете за обучението е необходимо да влезете в профила си. Ако нямате профил може да се регистрирате безплатно от тук.

Обучението е минало. Може да разгледате всички наши актулни обучения на тази страница. 

Как протича обучението?

Самооценка на знанията и уменията по темата на обучението.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.