Цели на дейността
- Обобщаваме същност, характеристики, цели на работата в ПУО
- Разграничаваме структурата на ПУО от останалите структури в училище
- Генериране на желания какво бихме искали да е нашето ПУО, за да работи ефективно
Начин на работа
Самостоятелно, асинхронно
Време
90 – 110 мин
Стъпки
- Запознаваме се самостоятелно с материалите.
- Даваме решения на казусите в Падлет
Инструкция
Самостоятелно и в лидерския екип
Стъпка 1 (90 минути)
Запознайте се със следните материали:
- Прочетете самооценка за ефективен подхода за работа в ПУО
- Какво представлява „професионалната учеща общност“? – ЛИНК
- Допълнителен ресурс: Насоки за планиране на ПУО
На база прочетените материали, обобщете отговорите на следните въпроси, за да затворите преживяването си:
Самостоятелно:
- Как бихте обяснили какво е ПУО с две изречения на колега, който чува за този формат за първи път? За какво служи ПУО? С каква цел се създава?
- С какво ПУО се различава от други съществуващи структури (например – методични обединения)?
В лидерския екип:
- Как се решава кой да “влезе” в едно ПУО? Какво свързва членовете на ПУО? На какъв принцип се сформира?
- На база самооценката и ресурсите:
- Какво искам да бъде нашето ПУО?
- Кои съвети намирате за ценни? Към какви Ваши екипни потребности са насочени? Какво ще променят? Как ще помогнат?
Инструкция
В лидерския екип
Стъпка 2 (20 минути)
Генерирайте като група решения за възникнали казуси във функционирането или създаването на Професионална учеща се общност в училище.
Последвайте линка на Падлет и публикувайте отговора на групата като коментар- тук.
Прочетете поне 3 решения на други казуси. Можете да реагирате под постовете, както и да добавяте коментари.