РЕФЛЕКСИЯТА КАТО ИНСТРУМЕНТ
Самостоятелно или в педагогически екип, асинхронно
60 мин
Стъпка 1 (15 минути) | самостоятелно
Запознайте се самостоятелно с насоките за рефлексия.
Помислете за своите ученици, за себе си, за екипа си. Отговорете на въпросите:
Стъпка 2 (30 минути) | в педагогически екип
В хода на деня сте имали 3 рефлексии:
Бихте могли да създавате рефлексии, обслужващи различни ситуации. В тази част ще ви провокираме да създадете 3 рефлексии за 3 ситуации. Следвайте инструкциите и използвайте ресурсите за идеи.
Създайте кратка рефлексия за следната ситуация: имате час с класа, на който сте класен ръководител (7 клас). По време на часа сте на игрището, където измервате и чертаете карти по определен мащаб. Вече е много топло на игрището и едно от децата получава епилептичен припадък. Всичко с детето е наред, но класът е нестабилен след случката. Последват две сбивания между ученици и колегите споделят, че в другите часове учениците са били много напрегнати. В последния час отново имате час с тях и разполагате с 2 учебни часа до тогава, за да планирате как ще ги върнете към преживяното и каква рефлексия ще проведете.
В края на предизвикателна седмица сте, класът е преминал през 2 контролни по различни предмети. Знаете, че учениците ви имат нужда да “спрат” и да обмислят преживяното. Много от тях са обезверени и смятат, че са се представили слабо заради оценките. Усещате, че в класа се поражда конкуренция и учениците не напредват с еднакво темпо. Обиждат се и посочват слабите страни на другия, без да са емпатични. Използвайте идеите и създайте рефлексия, подходяща за ситуацията.
Вече е краят на учебната година, класът ви е преминал през изпитите в квая на 4 клас и имате ясни резултатите. Двама от силните лидери на класа са с идея да се преместят в друго училище, където да продължат образованието си след 4 клас. Някои от децата споделят, че “класът няма да е същият” и не знаят как ще бъде в 5 клас с други учители и без двама от съучениците им. Създайте рефлексия за края на годината, като имате предвид описаната ситуация.
Стъпка 3 (10 минути) | в педагогически екип
Пълен достъп до цялото съдържание на Prepodavame.bg