Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат отвъд академичното знание и обхващат поредица от нашите личностови черти, нагласи и умения. Нагласата за развитие е сред тях. Тя е едно от тези на пръв поглед малки детайли, които всъщност чертаят различно бъдеще за децата, у които тя е стимулирана. В този курс ще научиш какво е нагласата за радвитие и как да развиеш у теб и твоите деца.
Продължителност, Формат, Структура по модули, Времева линия на курса
Как ще работим?
Пространство за работа
Условия за успешно завършване на курса
Какво ще научиш?
Придобиваш знания и умения за това как изглежда на практика системният подход за интегрирано социално-емоционално учене;
Да интегрираш СЕУ в редовния учебен процес и го извеждаш като основен приоритет наравно с академичното развитие и базовото ограмотяване на учениците.
Да изграждаш и поддържаш култура в класната стая, която подпомага академичното, социално и емоционално развитие на учениците.
Да проследяваш и измерваш социално- емоционалното развитие на учениците, за да взимат решения, базирани на данни.
Да обменяш добри практики и научени уроци от личната си практика или тази на училището им насочени към развиване на социално-емоционални умения.
Защо да участвате като участник?
Като участник в курса ще имате възможност да:
Работите сред съмишленици, за които повишаването на резултатите на учениците е следствие от целенасочена и постоянна работа на учителите за подобряване на образователния процес;
Приложите холистичен подходкъм обучението на учениците, който позволява паралелна работа за усвояване на знания и развиване на умения;
Приложите доказан формат на съвместно сътрудничество с колеги чрез реализиране на ПУО (професионални учебни общности);
Се сдобиете с конкретни идеи, стратегии и инструменти за приложение в класната стая;
Планирате учебницели, задачи и система за проследяване на напредъка, които отговарят на контекста и нуждите на конкретните ученици, с които работите;
Получите подкрепаот обучители, които имат опит с приложение на системния подход в училище, в български контекст.
Придобиете идеи за използване на редица онлайн задачи и платформиза постигане на разнообразни образователни цели с Вашите ученици;
Получите удостоверение за 3 квалификационни кредита, ако участвате ефективно и завършите успешно курса;
Продължителност, Формат, Структура по модули, Времева линия на курса
Курсът се състои от едно четиридневно обучение, което ще се проведе онлайн в периода 10 – 13 януари.
През м. февруари и м. април 2023 г. се предвиждат две допълнителни онлайн срещи на участниците за споделяне на практики. Програма за дните на обучението и датите за следващите онлайн срещи може да видите ТУК.
Как ще работим?
Синхронни сесии и асинхронни сесии – какво означават тези понятия?
Асинхронни сесии
Предварителна подготовка
индивидуални и/или групови задачи в училищен екип;
лична отговорност и самоорганизираност – кога, за колко време, през коя платформа работим за изпълнение на съвместните задачи;
В групи по време на обучението
Ще Ви предизвикваме да работите по различен начин, в различни групи и с разнообразни задачи по време на обучението.
Училищен екип – педагогическият екип от училище, с който сме в курса
Учебна група – групи с участници от различни училища
Синхронни сесии
В синхронните дни – всички сме заедно в Zoom.
Времето, необходимо за участие през обучителните дни, е 8 учебни часа със съответни предвидени почивки.
Обучението започва сутрин в 9.00 ч. и приключва в 17.30 ч.
ВАЖНО! Ще се разделяме в различни групи, затова е важно всеки участник да влиза от различно устройство (ако сте заедно в една зала в училища) и да имате слушалки и пространство да участвате в различните групи.
Пространство за работа
Prepodavame
Материали и задачи
Работни листи – > за задачи в синхронни сесии и асинхронни
Условия за успешно завършване на курса
За успешно участие в обучението, като избран участник се съгласявам със следните условия за участие в обучението:
Да организирам времето си така, че да мога целенасочено и отдадено да участвам в обучението за ВСИЧКИ ПРЕДВИДЕНИ СЕСИИ – синхронни и асинхронни през ВСИЧКИ ОБУЧИТЕЛНИ ДНИ. За целта предвиждам да ползвам служебен или друг вид отпуск по време на обучителните дни.
Очаква се минимум 80% присъствие в синхронните дни.
Да се включвам в обучението всеки ден навреме, с включена камера и работещ микрофон на индивидуално устройство, като участвам активно с позиция при реализирането на различни индивидуални и групови задачи.
Да планирам и реализирам в практиката си дейности с учениците, в които целенасочено работя за развиване на едно до три социално-емоционални умения/компетентности.
Да се подготвям за обучението следвайки асинхронните сесии (предварителната подготовка) няколко седмици преди обучението.
STEM в училище – интегриран подход в образованието по науки Преглед на подробности за Курс ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът подкрепя преподаватели по STEM предмети да създават и
ЕЗИКОВО ПОДКРЕПЯЩИ УЧИЛИЩА Преглед на подробности за Курс ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът обучава учителите да използват и тестват различни форми на езикова подкрепа при деца с майчин
СОЦИАЛНО-ЕМОЦИОНАЛНО УЧЕНЕ Преглед на подробности за Курс ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Къде се крият причините за успеха в училище и извън него? Едно е сигурно – те излизат
Компетентности в училище: умения на XXI век в час Преглед на подробности за Курс ПЕДАГОГИЧЕСКИ КУРС – УЧИЛИЩА ЗА ПРИМЕР Курсът предвижда цялостна подкрепа за планиране на интегриран подход за
Имаше проблем при докладването на тази публикация.
Член на блока?
Моля, потвърдете, че искате да блокирате този член.
Вече няма да можете да:
Вижте публикациите на блокираните членове
Споменаване на този член в публикациите
Поканете този член в групи
Съобщение за този член
Добавяне на този член като връзка
Моля, обърнете внимание: Това действие също така ще премахне този член от връзките ви и ще изпрати доклад до администратора на сайта.
Моля, оставете няколко минути за приключване на този процес.